Gyártók Az elektromobilitás ellenére biztosnak tűnik a kilences Golf jövője

Az elektromobilitás ellenére biztosnak tűnik a kilences Golf jövője

autopro.hu/V.M. | 2019.11.07 04:30

Az elektromobilitás ellenére biztosnak tűnik a kilences Golf jövője

Az elektromos modellek offenzívája érinteni fogja a vállalatcsoportba tartozó márkák többségét. A belsőégésű motorok azonban még sokáig velünk maradnak, csakúgy, mint az immáron nyolcadik generációjához érkező Golf. Az ikonikus autó jövőjéről beszélt a márka hajtáslánc fejlesztési részlegének egy munkatársa, Lars Hentschel.

Hirdetés

A vállalat kínálatában tíz év múlva is szerepelni fognak tradicionális hajtású járművek, derült ki Lars Hentschel nyilatkozatából: „A száz százalékos elektrifikáció 2030-ig nem megvalósítható. Még a vezetőm, Herbert Diess (a Volkswagen vezérigazgatója) sem ennyire derűlátó. Az túl sok lenne.” Hozzátette, meg van győződve arról, hogy a Golfnak lesz kilencedik generációja, mely 2027-ben vagy 2028-ban fog megjelenni, amennyiben a soron következő modell esetében a megszokott hét éves életciklussal számolunk.

Új hibridek érkeznek

Ahogy az már kiderült, a nyolcas Golf nem lesz kapható tisztán elektromos kivitelben. Az e-Golfot azt az új ID.3-as modell fogja kiváltani az első olyan típusként, ami az elektromos autók számára kifejlesztett MEB (Modular electric drive matrix) platformra épül. Habár e-Golfok nincsenek, az elektromos hajtással rendelkező típusvariánsok listája bővült. Így az új Golf nem csak a 245 lóerős GTE verzióban, de 204 lóerős plug-in hibridként is elérhető lesz. Az egységesített WLTP-menetciklus alapján mindkét modell zéró-kibocsátású közlekedést garantál hatvan kilométernyi út megtételéig, köszönhetően az új, tizenhárom kilowattórás lítium-ion akkumulátornak.

Az elektrifikáció azonban nem csak a plug-in hibrid modelleket érinti. Az eTSI jelzéssel ellátott, benzinmotorral szerelt példányok mild-hibrid technológiát használnak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, miközben több nyomatékot kínálnak a fordulatszám alsó tartományában. Az egyliteres, háromhengeres eTSI 110 lóerő, míg a nagyobbik, másfél literes, négyhengeres eTSI 130 vagy 150 lóerő leadására képes. A gyártó mindhárom esetén tíz százalékos fogyasztásjavulást ígér a normál benzinmotorokhoz mérten.

Több évtizedes múlt, sokmilliós eladás

Mindazonáltal, egyszer le fog áldozni a belsőégésű motoroknak. Nehéz elképzelni a napot, amikor a Volkswagen „nyugdíjazza” a Golf nevet, hiszen a vállalat történetének legfontosabb védjegyéről beszélünk, írja a Motor1.com. A típus már negyvenöt éve velünk van és hét generációja alatt több mint harmincöt milliót adtak el belőle, amivel a márka legnagyobb számban értékesített típusává vált.

Kiemelt Partnereink