Gyártók Az eladások is a Mercedes elektromos átállását igazolják

Az eladások is a Mercedes elektromos átállását igazolják

autopro.hu/P.B. | 2023.10.11 16:49

Az eladások is a Mercedes elektromos átállását igazolják

Fotó: Mercedes-Benz Media

Az elektromos- és a luxusautók húzták a Mercedes-Benz eladásait a harmadik negyedévben. Még így is minimálisan elmaradtak a tavalyi harmadik negyedévtől a csillagos márka újautó-eladásai, viszont az elektromos átállás és a luxusszegmens erősítése is jó iránynak látszik.

Hirdetés

A Mercedes-Benz Cars a harmadik negyedévben 510.600 darabos értékesítési eredményt ért el a változékony piaci környezetben, ez négy százalékkal gyengébb eredmény, mint tavaly ilyenkor. A vállalat közleménye szerint az eladásokat egyrészt befolyásolta az E-osztály modellváltása, másrészt és a GLC beszállítói kapacitáshiány miatti korlátozott elérhetősége is. Jól láthatóan működik viszont a luxus felé fordulás: a Mercedes-Maybach 26 százalékkal növelte eladásait a július-szeptemberi időszakban.

Folytatódott a Mercedes-Benz átalakulása: a hibrid és tisztán elektromos járművek már a teljes értékesítés egyötödét teszik ki, az elektromos autók eladásai pedig 66 százalékkal nőttek a harmadik negyedévben. Az év első kilenc hónapjában a Mercedes-Benz elektromos személyautóinak eladásai így csaknem megduplázódtak, a növekedés 97 százalékos volt az előző évhez képest. A Top-End szegmens járműveinek értékesítése ugyanebben az időszakban hat százalékkal nőtt. Összességében az első három negyedévben az értékesítés elérte az 1.529.800 darabot, ami összhangban van a Mercedes-Benz Cars értékesítési előrejelzésével, amely szerint az egész éves eladások az előző évi szinten maradnak – eddig kétszázalékos növekedésnél tart a cég 2023-ban.

„Termékeink még a változékony piaci környezetben is keresettek ügyfeleink körében. A tisztán elektromos hajtású járművek szegmensében a Top-End modelljeink - különösen az EQS SUV -, nagy népszerűségnek örvendenek. Ugyanakkor arra készülünk, hogy más szegmensekben is új mércét állítsunk fel. A müncheni IAA-n bemutattuk az új Concept CLA Class-t, és bepillantást engedtünk abba, hogy új szintre emeljük az elektromos autókkal kapcsolatos vásárlói élményt” – mondta Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatóságának tagja, a Mercedes-Benz Cars marketing és értékesítési felelőse.

Szépen fogynak az elektrifikált modellek

A Mercedes-Benz Cars elektromos járműveinek eladásai elérték a 61.600 darabot a harmadik negyedévbe, ami tehát 66 százalékos javulás. Az elektromos modellek között az EQA (+108 százalék) és az EQB (+96 százalék) voltak a lenépszerűbbek, amelyek a közelgő modellfrissítés ellenére is igazi bestsellerek maradtak. Az EQS és az EQS SUV továbbra is vezető szerepet töltött be az elektromos luxusautók szegmensében 26.300 eladott darabbal (53 százalékos növekedés) az év folyamán. Az elektromos Smart értékesítése a harmadik negyedévben elérte a 3900 darabot.

A plug-in-hibridekkel együtt a Mercedes-Benz személyautó xEV eladásai a harmadik negyedévben 19 százalékkal, 98.400 darabra nőttek. Ez azt jelenti, hogy jelenleg több mint 1 millió elektromos és hibrid Mercedes-Benz személyautó közlekedik az utakon. Ezenkívül a vállalat világszerte tovább bővíti a töltési lehetőségeket ügyfelei számára, ősszel helyezi majd üzembe első saját gyorstöltőparkját, 2024-től pedig csatlakozik egy új észak-amerikai gyorstöltő-hálózathoz.

Európába jól megy a szekér

A Top-End szegmensben az első kilenc hónapban 246.500 darab, a harmadik negyedévben pedig 69.900 darab volt az értékesítés. Előbbi még hatszázalékos növekedés, de a harmadik negyedévben már 11 százalékos visszaesésről lehet beszélni. A Mercedes-AMG eladásait a modellváltások, különösen a GLC modellváltásai korlátozták. Az elektromos Mercedes-AMG modellek értékesítése 51 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.

A G-osztály ismét bizonyította egyedülálló piaci pozícióját: a harmadik negyedévben 11 százalékkal nőttek az eladások, megelőzve a jövőre esedékes modellváltást. A Mercedes-Maybach eladásai ugyanebben az időszakban 26 százalékkal, 6600 darabra nőttek. A GLS SUV eladásai három százalékkal 13.300 darabra nőttek a harmadik negyedévben, a tisztán elektromos hajtású EQS SUV-ból pedig 3700 darabot adtak el, több mint kétszer annyit, mint a tavalyi év azonos negyedévében – 162 százalékos a növekedés

A Mercedes-Benz S-osztály a harmadik negyedévben továbbra is vezeti szegmensét Kínában, ahol kilencszázalékos növekedéssel már 50 százalék feletti piaci részesedésnél tart. Az S-osztály eladásai világszerte 16.900 darabot értek el a harmadik negyedévben, ez globálisan 18 százalékos visszaesés.

A Core szegmens eladásai a harmadik negyedévben 290.200 darabot értek el, ami szinte megegyezik a tavaly ilyenkori adatokkal. Az értékesítéseket a C-osztály erősítette, amelyből július és szeptember között 82.000 darabot, az év első kilenc hónapjában pedig 241.700 darabot értékesítettek. Az E-osztály eladásai három százalékkal 75.200 darabra nőttek a harmadik negyedévben, még mielőtt az új generáció ősszel megérkezik az európai kereskedőkhöz. Az új GLC iránti kereslet továbbra is meghaladja a kínálatot.

A Mercedes belépő szegmensének eladásai 150.500 darabot értek el, miközben az A- és B-osztály modellei életciklusuk közepén frissítéseket kaptak. Az elektromos járművek erőteljes értékesítésének köszönhetően a harmadik negyedévben az elektromos járművek aránya ebben a szegmensben elérte a 23 százalékot. A GLA és a GLB eladásai 26.800, illetve 36.300 darabot tettek ki, amit az alkatrészhiányok kedvezőtlenül befolyásoltak.

Európában a harmadik negyedévben az eladások 12 százalékkal, 164.200 darabra nőttek, a kilenc hónapos időszakban pedig 485.200 darabot értek el, ami nyolcszázalékos javulás. Európában az új GLC volt a fő húzóerő, 25.300 darabbal a harmadik negyedévben.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink