Gyártók Az autóipar üzleti modelljét veszélyezteti a mikrochip-hiány

Az autóipar üzleti modelljét veszélyezteti a mikrochip-hiány

MTI | 2021.05.12 17:19

Az autóipar üzleti modelljét veszélyezteti a mikrochip-hiány

Fotó: Stellantis Media

Az autóipar számára világszerte megnehezítette a koronavírus-válságból való kilábalást a járműelektronikai berendezésekhez szükséges félvezető áramkörök ellátásában keletkezett hiány. Ebből kifolyólag az autóiparnak alapjaiban „át kell gondolnia” beszállító láncának a szerkezetét - jelentette ki Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a Financial Times webkonferenciáján.

Hirdetés

„Minél tovább tart a válság, annál nehezebb lesz az autóiparnak fenntartania jelenlegi üzleti modelljét” - fogalmazott a Stellantis vezére.

A világ negyedik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis a múlt héten negyedéves eredménybeszámolója közzétételekor a mikrochip-ellátás javulását jelezte előre az év második felére, hozzátéve, hogy a fennakadások egészen 2022-ig is eltarthatnak.

Tavares hangsúlyozta a konferencián azt is, hogy az autóiparnak a nyersanyagárak emelkedésével is szembe kell néznie, aminek megoldását az újrahasznosítható nyersanyagok növekvő alkalmazásában látja.

Az autóipar legnagyobb kihívása szerinte a „tiszta” mobilitás megfizethető szinten tartása. Hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitást fentről lefelé kényszerítették ki a kormányok „brutális” erő alkalmazásával, az nem az autóipar döntése volt. „Ha csak a gazdag ügyfelek számára tudunk tiszta mobilitást biztosítani, az nem lesz lényeges hatással az emissziós értékekre” - mondta. „Nem könnyű 30 ezer eurós elektromos autókat eladni, ha ugyanazt a modellt hagyományos hajtással meg lehet kapni fele áron is.”

A Stellantis az év elején alakult meg az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszernek egyesülésével.

Kiemelt Partnereink