Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Audi tudja a tutit
A középosztály megerősödésével egyre többen vesznek kompakt, vagyis alsó-középkategóriás, illetve európai szemmel középkategóriás prémium autót Kínában. Az Audi ennek örül, mert ez a terepe.
Dietmar Voggenreiter, a négykarikás márka kínai igazgatója nagy lehetőséget lát a prémium kompaktok kínai terjesztésében. A luxusautók vásárlórétege is bővül, de az olló nyílásával egyre többen tudják megengedni a luxust kicsiben. Európai értelemben azonban a kompakton mi más értünk, Kínában a kompakt szegmensbe olyan Audik tartoznak, mint a Q5 és az A4. Ez azért is fontos az Audinak, mert ez a szegmens termeli a legtöbb profitot. Ezt tudják a konkurensek is, a Mercedes után most a BMW is bejelentette, hogy a közeljövőben három középkategóriás autót is bevezet Kínában.
A német vezető szerint a trend ismerős lehet azoknak, akik figyelemmel kísérték az amerikai autópiac fejlődését, ott a batárok helyét egyre inkább a kisebb kategóriák veszik át, olyannyira, hogy az autópiac 65 százaléka már ebben az értelemben kompakt autókból áll. Kínában ez még csak 45 százalékos arányt képvisel, a prémium nagyautók viszik el a vevők 45 százalékát.
Voggenreiter szerint a prémium autók piacán is komoly fejlődés várható, a teljes autóeladások 9 százalékát jelentik ezek az autók, míg egy érett piacon ez elérheti a 13-15 százalékot is.