Gyártók Az Audi szerint a hibrideké a jövő

Az Audi szerint a hibrideké a jövő

autopro.hu | 2014.07.09 13:32

Az Audi szerint a hibrideké a jövő

Az A3 Sportback e-tron akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással, amit TFSI aggregátja további mintegy 890 kilométeres hatótávja egészít ki. Az ötajtós alsó-középkategóriájú modell 1.4 TFSI erőforrásával és elektromos motorjával 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt nyújt.

Hirdetés

Hajtásrendszerében egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.4 TFSI aggregát és egy 75 kilowattos elektromos motor dolgozik együtt az új fejlesztésű, hatfokozatú S tronic sebességváltóval, amely az elektromos gépbe építve működik. A rendszerteljesítmény 150 kW (204 LE), míg a maximális rendszer-forgatónyomaték 350 newtonméter. A 8,8 kWh kapacitású akkumulátor ipariáram-csatlakozóról valamivel több, mint két óra alatt tölthető fel teljesen. A szériafelszereltség sokoldalú töltőrendszert is magában foglal, többek között a töltés és a légkondicionálás külső szabályozását is lehetővé tévő okostelefon-alkalmazással.

Az Audi A3 Sportback álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 222 kilométer/óra, ami tisztán elektromos üzemben 130 kilométer/órára korlátozódik. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek számára megállapított ECE-szabvány szerint mérve átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 1,5 literre adódott, amihez kilométerenként mindössze 35 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Tisztán elektromos hajtással az ötajtós alsó-középkategóriájú modell 50 kilométert tehet meg.

A hibrid-menedzsment intelligens módon szabályozza az egyes hajtásformák együttműködését. Olyan funkciókat kínál a vezető számára, mint például a két motor együttes üzeme (boost), vagy a jármű mozgási energiáját részben elektromos energiává alakító és az akkumulátorban tároló fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció). Szemben néhány vetélytársával az Audi A3 Sportback e-tron nem vagy-vagy koncepciót kínál, sokkal inkább olyan is-is autó, amely mindenfajta alkalmazásban otthonosan mozog.

Következetes könnyűszerkezetes építésének köszönhetően az ötajtós modell saját tömege 1 540 kilogramm, miközben öt személy és tekintélyes mennyiségű csomag számára is bőséges hellyel szolgál. Szériafelszereltsége igen gazdag, amit kívánságra az Audi számos high-end megoldással egészíthet ki a szórakoztató és a vezetői segédrendszerek területén. Az alsó-középkategóriájú, hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodell ősszel jelenik meg a kínálatban.

Az Audi szilárd meggyőződése, hogy középtávon a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek jelentik a legkedvezőbb megoldást az elektromos mobilitás kérdésére. Ennek megfelelően a közép- és felső kategóriában további hasonló hajtásrendszerű modellek is várhatók.

Hajtásrendszer

  • 1.4 TFSI-motor 110 kW (150 LE) teljesítménnyel és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékkal, tárcsa alakú elektromos motor 75 kW teljesítménnyel és 330 newtonméter forgatónyomatékkal
  • 150 kW (204 LE) rendszerteljesítmény, 350 newtonméter rendszer-forgatónyomaték
  • Hatfokozatú S tronic sebességváltó integrált leválasztó tengelykapcsolóval, elsőkerék-hajtás
  • Üzemanyag-fogyasztás (ECE): 1,5 l/100 km, széndioxid-kibocsátás: 35 g/km
  • 0 - 100 km/h gyorsulás 7,6 másodperc alatt, végsebesség: 222 km/h
  • Akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótáv
  • Intelligens hibridmenedzsment többféle üzemmóddal

Elektromos rendszer

  • Folyadékhűtésű lítiumion-akkumulátor 8,8 kWh kapacitással
  • Kompakt és könnyű teljesítmény-szabályozó elektronika
  • Sokoldalú töltőrendszer, falitöltővel
  • Audi connect e-tron szolgáltatások okostelefonos távvezérléshez

Futómű

  • 16-18 hüvelyk peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák, elektromos fékrásegítő
  • Két fokozatban kikapcsolható elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozással
  • Alumíniumkomponensek az első felfüggesztésekben, elektromechanikus szervokormány

Karosszéria és dizájn

  • Nagy arányban high-end acélfajtákból készült utascella, alumínium motorházfedél és első sárvédők
  • Saját tömeg: 1540 kilogramm (vezető nélkül)
  • Modellspecifikus e-tron dizájnelemek a Singleframe hűtőrácson, a lökhárítókon és a könnyűfém keréktárcsákon

Kiemelt Partnereink