Gyártók Autopro-teszt: egy gazdaságos családi sportautó is lehet a Mazda3

Autopro-teszt: egy gazdaságos családi sportautó is lehet a Mazda3

Beck András | 2020.02.09 08:23

Autopro-teszt: egy gazdaságos családi sportautó is lehet a Mazda3

Fotó: autopro.hu

A dízelautókat is meghazudtoló fogyasztással is lehet közlekedni a Mazda3 G122-vel, miközben ha odalépünk, akkor a lendületre sem lehet panasz.

Hirdetés

A több mint ezer kilométeres tesztúton 6,4 literes átlagfogyasztást produkált az 1998 köbcentiméteres benzinmotorral szerelt 122 lóerős (90 kW) teljesítményű Mazda 3 Sedan AT 2,0 122 LE Style. Miközben egy az alacsony üléspozíció és a szükség esetén rendelkezésre álló tartalék miatt sportosan is vezethető kocsiról van szó, nagyon takarékos is lehet a Mazda3. A hatsebességes automatikus váltóval szerelt autóban kilencvenes tempónál 1800-at, 130-nál pedig 2500-at forog a főtengely.

3,9 liter sem lehetetlen százon

Egy hosszabb, jó száz kilométeres autópálya-szakaszon kipróbáltuk, hogy egy kamion mögött haladva mennyit fogyaszt az a motor. Nos a 3,9 literes adat meglehetősen jónak mondható, igaz, ha sportosabb vezetési stílusra váltunk autópályán, akkor ez az érték 10,7 literig is felvihető Sport vezetési módban. Hétköznapi használat mellett, már-már extrém próbákat nem számítva, városi dugókat is belekalkulálva 7 liter körüli az átlagfogyasztás a Skyactiv technológiával készülő erőforrásnak.

Energiatárolás

Mindehhez jön a 24 voltos mild-hibrid rásegítő rendszer. Az i-Eloop eltárolja a fékrendszer használatakor keletkezett villamos energiát, és ezzel táplálja a fényszórókat, a klímavezérlőt, a hangrendszert vagy az autó egyéb elektromos berendezéseit. Az i-Eloop nemcsak tárolja az energiát, amely egyébként veszendőbe menne, hanem jobb teljesítményt is kínál, és eközben üzemanyagot takarít meg. A műszerfalon jelzi is az autó, hogy mikor tölti éppen az akkumulátort vezetés közben.

Asszisztensrendszerek

A vezető igazi pilótafülkéből vezetheti a Mazda3 szedánt. A head-up kijelző igazán hasznos, mutatja ha a megengedettnél vagy a tempomaton beállítottnál gyorsabban megy a sofőr. A kilométeróra is piros csíkot húz, ha gyorsabban vezet a sofőr a tempomaton beállítottnál.

A könyöktámasz és a középkonzol alatt is van egy-egy USB-csatlakozó. Egy okostelefon jól elfér a középkonzol alatti helyen.

Autópályán könnyedén

A tempomat egyébként távolságtartó, ha az előttünk haladó megáll, akkor a Mazda3 rendszere állóra fékezi az autót, és el is indul. Ha túl sokat állunk, akkor enyhén a gázpedálra kell lépni vagy megnyomni egy gombot a kormányon. Négy fokozatban állítható a távolságtartás mértéke, a legkisebb fokozatban is kényelmesen befér egy autó a Mazda 3 elé, legalábbis magyarországi közlekedési viszonyok között ez gyakran előfordul. A negyedik fokozatban pedig egy kamion vagy két személy autó is könnyedén bejöhet elénk. Mindezek ellenére automatikus váltóval, autópályán haladva nagyon kényelmes a távolságtartó tempomat. A rendszer az esetek többségében jól érzékeli, hogy mikor megy át egy autó a másik sávba. Néhányszor bejelzett kanyarban, vagy nagyobb ívben a másik sávban haladó autóra, de összességében nagyon jól tartja a sávot is a kocsi. Ha probléma van, akkor egy hangos sípolás után kiírja az autó, hogy a sofőr vegye át az irányítást.

A Style csomag

A tesztautót Style csomaggal szerelték fel, ez adaptív LED-es fényszórókat, első és hátsó jellegzetes LED-lámpák és első LED-es nappali menetfény tartalmaz a hátsó sötétített üveg és az automatikusan sötétedő, keret nélküli belső visszapillantó tükör mellett. A távolsági fény is automata, több zónában veszi le e fényt, attól függően, hogy hol haladnak előttünk vagy jönnek velünk szembe.

Ütős a Bose hangrendszer

A tesztautóba Bose hangrendszert építettek A mérnökök a térbeli hatások, rezgések, késések és hangvisszaverődések pontos lemérésével szinte koncerttermi hangulatot teremtettek az utastérben.

Kiemelt Partnereink