Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Audi R8 e-tron 2014-es érkezéssel
Az Audi a Tesla vetélytársának szánja az erősebb akkumulátorokkal szerelt, továbbfejlesztett R8 e-tront.
Kifejezetten rövid, 220 kilométeres hatótávolsága miatt egy időre a fiókba kerültek az R8 e-tron prototípus tervei, ám a hírek szerint továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátorokkal akár 400 kilométer megtételére is képes az Audi elektromos sportautója. Az R8 e-tront az eredeti 48,6 kWh-ás akkumulátor-csomagnál nagyobb teljesítményű egységgel szerelik majd, amellyel így lényegesen nő a hatótáv - írja az autocar.com.
A 376 lóerős protopípus 4,2 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100-ra, csúcssebessége pedig 200 km/h volt, míg a sportautók mércéjének számító Nürburgring Nordschleife-n 8:09-es kört teljesített. Nem lennénk meglepve, ha az év második felére bejelentett sorozatgyártott verzió is hasonló menettulajdonságokkal bírna.
Az Autocar szerint a döntés, miszerint újra előveszik a prémiumkategóriás elektromos sportautót, az Audi új kutatás-fejlesztési igazgatójától, Ulrich Hackenbergtől származik, azonban így is csupán korlátozott darabszámra számíthatunk. Ahelyett, hogy a Tesla gyártási darabszámaira törekednének, az Audi a kisebb és gazdaságosabb elektromos autók felső mércéjeként tekint az R8 e-tronra.
Az Audi a Tesla Model S ellenfelének szánja az R8 e-tront |
Hackenberg fogja felügyelni az e-tronnal kapcsolatos munkafázisokat a fejlesztéstől egészen a gyártásig. Az új K+F vezető nevéhez fűződnek az anyacég VW e-Up, e-Golf elektromos autói, illetve az XL1 és Golf Plug-In hibridek is.
Az Audi R8 e-tron a második generációs R8 karbonszálas és alumínium karosszériájára épül. A korai prototípus 1780 kg-ot nyomott, míg a Tesla Model S P85+ ennél jóval nehezebb, több mint 2100 kg.
A Model S-t a kezdetektől fogva elektromos autónak tervezték a gyártó által "gördeszka alváznak" hívott platformra, míg az R8 e-tron egy átalakított benzines erőforrásra és a hagyományos változat alvázára épül. Az Audi R8 e-tron valószínűleg többe kerül majd, mint amerikai vetélytársa, így az összehasonlításnál még nehezebb dolgunk lesz, ám mindenképp jó hír, hogy hamarosan egy újabb exkluzív példánnyal bővül az elektromos autók piaca.