Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Annyiért vesz akkumulátort a VW, mint amennyit a teljes Tesla ér
2025-re 80 hibrid és 25 teljesen elektromos modell lesz a Volkswagen-csoport kínálatában, évente pedig hárommillió villanyautót is eladhat. Ehhez rengeteg akkumulátor beszerzésére lesz szükség, a gyártó erre egyelőre 50 milliárd eurót szán. Az Audi is jócskán kiveszi részét a modelloffenzívából.
Csak idén tíz új plug-in hibrid géppel bővül a VW-csoport modellpalettája, 2025-ig pedig már összesen 80 ilyen, valamint 25 teljesen elektromos modellel számolhatunk. Hogy a cégcsoport tartani tudja május elején megerősített terveit, igyekszik bebiztosítani a szükséges akkumulátorok beszerzését.
Az évente 150 GWh-ra becsült kapacitásigény kielégítésére a VW 50 milliárd eurót szán, egy húszmilliárd eurós üzletet épp az elmúlt hónapban kötött meg a beszállítókkal. Bár beruházási szándék bőven van, egyelőre jelentős európai akkumulátorgyártó kapacitás hiányában a gigabeszerzésből vélhetően távol-keleti beszállítók (LG Chem, Panasonic, Samsung stb.) profitálnak majd inkább.
A hírről beszámoló Fortune megjegyezte, hogy a német konszern akkumulátorbeszerzésre szánt összege megközelíti a Tesla teljes piaci értékét, azaz a VW igencsak komoly modelloffenzívát tervez.
Hasonlóan ambiciózus célok vezérlik a konszern egyik prémium tagját, az Audit is: az ingolstadtiak a következő két évben négy tisztán elektromos modellt mutatnak be. Az eladásokat is alaposan felpörgetnék, 2025-ben már 800 ezer villanymotor-hajtotta autót szeretnének értékesíteni, ez esetben minden harmadik eladott Audi plug-in hibrid vagy teljesen elektromos modell lenne. Mindehhez természetesen hatalmas fejlesztési összegek tartoznak, a márka első embere, Rupert Stadler elmondása szerint 40 milliárd eurót szánnak az elektromos hajtást, az önvezető technológiát és a digitalizációt érintő K+F-munkára.
Mindeközben a két fő vetélytárs, a BMW és a Daimler 2025-re jelenleg 15 és 25 százalék közé teszi eladott, részben vagy egészben elektromos modelljei arányát teljes flottájában. Ez azt jelenti, hogy a megcélzott arányszámok alapján az Audi kíván az elsőszámú prémiumgyártó lenni az elektromobilitás terén.
Az Audi jelenleg három plug-in hibrid modellt kínál vevőinek, az első teljesen elektromos típus, az e-tron SUV augusztusban érkezhet.