Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Amerika újra az amerikai autóké
Az Egyesült Államokban ismét az amerikai autóknak jobb a hírnevük, mint az ázsiaiaknak, a korábbi évekkel ellentétben a közvélemény valamivel nagyobb arányban gondolja úgy, hogy a hazai kocsik megbízhatóbbak – közölték egy friss felmérés eredményét amerikai lapok.
A különbség nem nagy: a megkérdezettek 38 százaléka tartja jobb minőségűnek az amerikai járműveket, 33 százalék kitart az ázsiai márkák elsőbbsége mellett– derült ki az AP-GfK kutatásából. Egy 2006-os hasonló felmérés még azt mutatta, hogy az amerikaiak 46 százaléka szerint az ázsiai autók a legkiválóbbak, míg az amerikai modellekről csak 29 százaléknak volt ez a véleménye. Az ázsiai gyártók mintegy három évtizeddel ezelőtt szereztek olyan hírnevet az Egyesült Államokban, hogy jobb minőségű járműveket állítanak elő, mint amerikai versenytársaik.
Crossover, egyenesen az amerikaiaknak. |
Mint megfigyelők rámutattak, abban, hogy erősödött az amerikai autók megbízhatóságába vetett hit, nagy szerepet játszott a legnagyobb japán gyártó, a Toyota mélyrepülése és a Ford hírnevének javulása. A Toyota – amelynek modelljei a fogyasztói visszajelzések alapján évtizedeken keresztül vezették a megbízhatósági listákat – 8 millió autóját hívta vissza a világon különböző természetű biztonsági meghibásodási lehetőségek miatt.
A felmérés szerint a válaszolók 15 százaléka van meggyőződve arról, hogy a Toyota gyártja a legjobb kocsikat, 2006-ban még 25 százalék nyilatkozott így. Az európai gyártók – köztük az erőteljes amerikai terjeszkedésre törekvő BMW, Mercedes Benz és Volkswagen – modelljeinek megbízhatóságát az amerikai közvélemény 15 százaléka tartja a legjobbnak, ez nagyjából megegyezik a négy évvel ezelőtti 17 százalékos mutatóval.
Elemzők szerint a General Motors új üzemanyag-takarékos modellek bevezetésével és crossover városi terepjárók piacra dobásával javított helyzetén, a Ford pedig azzal csiszolt hírnevén, hogy nem fogadott el a recesszió idején szövetségi segélyt és javított járművei fogyasztásán. A Ford megbízhatósági mutatója a négy évvel ezelőtti 9-ről márciusig 18 százalékra nőtt.
Az amerikaiak 56 százalékának amerikai márkájú kocsija van. A lakosság 80 százaléka él olyan családban, amelynek van autója, kétharmad esetében két vagy több autó van egy háztartásban. Tízből hat autót használtan vesznek az amerikaiak.