Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Alvó sofőrök az utakon, szorulhat a hurok a Tesla nyaka körül
Több videó kering az interneten, melyben alvó sofőrök „vezetik” a Tesla autóit, nyilván az Autopilot segítségével. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságok nyomoznak az ügyekben.
Ed Markey, az Egyesült Államok massachusetts-i szenátora arra kérte a Teslát, hogy iktassa ki az Autopilot nevű önvezető funkciót, ameddig abba olyan biztosítékokat szerelnek be, amelyek kiküszöbölik azt, hogy a sofőrök alhassanak a kormány mögött.
Menőznek a fiatalok?
Markey, aki a héten írt ezügyben a Teslának, olyan videókat és sajtóbeszámolókat idézett, melyek arról szóltak, hogy az autóvezetők nagy távokat tehetnek meg anélkül, hogy megérintenék egyáltalán a kormányt, mivel egy olyan eszközt használnak, mely meghiúsítja azon előírásokat, hogy a sofőröknek rendszeresen meg kell fogniuk a kormányt, „még akkor is, ha lényegében alszanak”.
|
Markey hivatkozott egy olyan esetre is, amikor a sofőr közel 25 kilométert haladt a Tesla Autopliot-jával, miközben aludt.
– Ez egyáltalán nem biztonságos. Valaki meg fog halni csak azért, mert ők ezzel menőznek a YouTube-on. Kérem, találják meg a módját, hogy megfeleljenek a biztonsági előírásoknak! – mondta Markey.
A Tesla kézben tartja az ügyet
Az Egyesült Államok közúti közlekedésbiztonsági hivatalának elnöke, James Owens közölte, az ügynökség kapcsolatba lép a Teslával az ügyben.
A Tesla közlése szerint a sofőr kezének mindig a kormányon kell lennie, de sok autótulajdonos azt mondja, hogy azért használják az autonóm funkciót, hogy így utazás közben más feladatokat is végezhessenek – írta meg az Autonews.
A Tesla az ügyre reagálva elmondta, hogy 2018 óta frissítéseket végzett a rendszeren, beleértve azt is, hogy mennyi idő teljet el két hands-on (fogd meg a kormányt!) értesítés között, és ez hogy milyen feltételek között aktiválódik.
Többen meg is haltak
Az Autopilot-tal kapcsolatos balesetek miatt a kormány felkérte a közlekedésbiztonsági hivatalt a vizsgálatok elvégzésére, illetve a rendszer bírálatára. Szeptemberben a hivatal közölte, hogy az Autopilot a 2018 januárjában történt, egy Model S és parkoló tűzoltóautó közötti balesetben is kulcsszerepet játszott. A rendszer tervezése „lehetővé tette, hogy a sofőr felhagyjon s vezetési feladataival”, és lehetővé tette számára, hogy az utazás utolsó 14 percében egyáltalán ne fogja a kormányt.
A Tesla Autopilot-ja legalább három halálos kimenetű balesetért is okolható az Egyesült Államokban.