Gyártók Akkumulátorgyárat nyit a BMW – a világ másik felén

Akkumulátorgyárat nyit a BMW – a világ másik felén

autopro.hu/Sz.K. | 2017.10.31 12:34

Akkumulátorgyárat nyit a BMW – a világ másik felén

Nem kérdéses többé, hogy ha szükség van rá, saját akkumulátorgyárat építenek az autógyártók. Persze pár feltétel azért kell a beruházáshoz, például hogy a világ legnagyobb autópiaca a közelben legyen.

Hirdetés

A BMW a kínai Shenyangban építette fel legújabb akkumulátorgyárát, az itt legyártott telepek a helyben készülő modellekbe kerülnek majd. Kínai partnervállalattal, a Brilliance-szel közösen nyitott akkumulátorgyár a BMW ötös szériájának plug-in hibrid tagjai számára készít akkumulátorokat. Ezt a modellt a közeli Dadongban gyártják. A gyártásvezető, Oliver Zipse kiemelte, hogy ez a prémium autómárka első akkumulátorgyára Kínában, és a gyártási hálózatában Németország és az Egyesült Államok után ez a harmadik. A BMW elvárása, hogy a világszintű részesedés elektromos autók terén a BMW-nél és a Mininél 15 és 25% között lesz.

A BMW biztos benne, hogy a saját üzem megnyitása óriási versenyelőnyt biztosít számára, hiszen a megbízható technológiával vagyonokat takaríthatnak meg. Ez nem is csoda, az akkumulátorok az elektromos autók kulcsfontosságú részei, mivel ezek a mérvadóak a hatótávolság szempontjából, ez pedig – egyelőre – a legfontosabb szempont az autóvásárláskor.

A kínai akkumulátorgyár megnyitása párhuzamba állítható a hasonló európai, erős politikai hátszéllel rendelkező törekvésekkel. Az öreg kontinensen már régóta téma egy közös akkumulátorgyár felépítése, mely komoly versenyelőnyt adhatna a német/európai gyártóknak. Az autógyártóknál a szándék megvan, azonban úgy tűnik, megítélésük szerint az európai piac még nem áll készen az elektromobilitás terjedésére - ellentétben Kínával.

Persze akárhogy is, az elektromobilitás korszaka minden nappal közelebb kerül, minden gyártó elektromos autók sorát mutatja majd be a következő években. A BMW a prémium autógyártók között van az i3-assal és az i8-cal, azonban egyik modellt sem a tömegpiacra tervezték. Mindemellett a BMW és a Mini év elejétől kezdve eddig közel 69 ezer e-hajtással ellátott autót adott el - ebbe nem csak a tisztán elektromos, hanem a hibrid járművek is beleszámítanak. Az előző évhez képest ez 64,2%-os növekedést jelent. Év végére az eladásaik száma a 100 ezret is megközelítheti. A BMW januártól szeptemberig összesen 1,81 millió autót adott el, ami azt jelenti, hogy azok az autók részesedése, amelyeket elektromos motor (is) hajt, kevesebb, mint 4%.

Kiemelt Partnereink