Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Akkumulátorcellák fejlesztésébe fog a GM
A General Motors új cellafejlesztő központot nyit meg hamarosan az amerikai Michigan államban. Céljuk az elektromos autóknak nagyobb hatótávot biztosító, olcsóbb akkumulátorok támogatása többek között lítiumion és szilárdtest technológiájú cellákkal.
A Wallace Battery Cell Innovation Center, a GM új cellafejlesztő központja az autógyártó technikai campusán kap majd helyet a meglévő anyagtudományi és akkumulátorfejlesztő laboratóriumok mellett Warren városában, Michiganben. A megnyitót 2022 közepére tervezik, az első prototípus akkumulátorcellát pedig 2022 utolsó negyedévében készítik el. A 27.900 négyzetméteres fejlesztőközpont projektjére több százmillió dollárt szánnak. Nincsenek ezzel egyedül, hiszen nemrég a Ford is hasonló léptékű beruházásba kezdett.
A létesítményt a 2018-ban elhunyt Bill Wallace után nevezték el, aki a GM egyik vezetőjeként kulcsszerepet játszott a vállalat akkumulátortechnológiai fejlesztéseiben. A központban lítium-fém, szilíciumalapú és szilárdtest cellák fejlesztése zajlik majd, továbbá kísérletezni fognak új akkumulátorgyártási módszerekkel is.
Határozott tervek
A GM 35 milliárd dollárt fog az elektromos és önvezető autók technológiájába fektetni 2025-ig, és hamarosan a további tervekben is megállapodhatnak befektetőikkel.
Partnerükkel, az LG Energy Solutions-szel dolgoznak az Ultium nevű akkumulátor kifejlesztésén, valamint közös vállalkozás keretében két akkumulátorgyárat fognak létesíteni, és még további kettőt szeretnének. Ezek a projektek hozzájárulnak, hogy 2035-ig emissziómentessé válhassanak a GM személyautói.
Ken Morris GM alelnök szerint az elektromos autók akkor válhatnak széles körben népszerűvé, ha olcsóbbak lesznek. Ennek kulcsa az akkumulátorok árának csökkentése – az Ultium akkumulátorok következő generációját a GM 60 százalékkal olcsóbbá akarja tenni, miközben az ezekkel szerelt autók akár 965 kilométeres hatótávval is bírhatnak majd — írta meg a Reuters.
Tetszett ez a hír? Iratkozzon fel hírlevelünkre az alábbi linken, és legyen képben az aktuális járműipari történésekkel!