Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Akkucellák bevonatolását kezdte meg a BMW Lipcsében
A BMW Csoport lipcsei gyárában elindították annak első akkumulátorcellák bevonatolására készített gyártósorát. Ez fontos lépés afelé, hogy az egykor a BMW i3 modelleket készítő egységben megőrizzék a munkahelyeket.
A lipcsei egységben jelenleg kettő gyártósoron szerelnek össze akkumulátormodulokat a beérkezett cellákból, melyek egy részét az új gyártósoron már helyben bevonatolják. 2024-re egy harmadik modulszerelő sor, négy további cellabevonatoló sor, illetve kettő darab, modulokból kész akkumulátorokat készítő sor is telepítésre kerül a létesítményben.
A BMW több mint 800 millió eurót invesztál a kelet-németországi egységbe, ahol jövő évtől a cellabevonatolástól felfelé az akkugyártás minden mozzanatát lokalizálják a befektetéssel.
Hasznosítják az i3 hagyatékát
A 1200 négyzetméteren elterülő új bevonatoló sor a BMW i3 egykori gyártócsarnokában kapott helyet. A tisztán elektromos autó gyártását tavaly nyáron állították le, kerek 250 ezer darab elkészülte után.
Bevonatolás során a cellákat előkezelik, majd egy lézerrel textúrázzák felszínüket a felületi feszültség csökkentése érdekében, ezután a cellák felszínét plazmaalapú eljárással megtisztítják. Ezek eredményeként javul a később felvitt bevonat tapadása. A bevonatot egy speciális berendezés viszi fel kettő rétegben, melyeket végül UV-fénnyel keményítenek. Az így születő bevonat a lehető legjobb szigetelést biztosítja a cellának a BMW szerint.
Jelenleg több mint 800 fő dolgozik a lipcsei egységben elektromos autók komponenseinek gyártásában, 2024-ben pedig a számuk meg fogja haladni az ezret. Az üzem jövőjét a Mini Countryman utódjának idén év végén induló gyártása is garantálja. Az SUV belső égésű motorral és akkumulátoros elektromos hajtással is választható lesz.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!