Gyártók Akik dollármilliókat költenek a Super Bowl reklámokra

Akik dollármilliókat költenek a Super Bowl reklámokra

Panker Gergő | 2014.01.24 12:10

Akik dollármilliókat költenek a Super Bowl reklámokra

A Super Bowl – a fő amerikaifutball-bajnokság, az NFL döntője, amelyet az NFL két konferenciája, az AFC és az NFC győztese játszik egymással – hosszú évek óta már nem csupán a futballról szól. A Super Bowl a legnagyobb reklám seregszemlének is számít az USA-ban, az itt látható reklámok, már csak a hatalmas nézőszám miatt is, illetve ha jól készítik el őket, jelentősen növelhetik a márkaismeretséget és a vásárlási kedvet.

Hirdetés

Az autógyártók számára mindez hatalmas lehetőséget jelent. A továbbiakban bemutatunk hat márkát, akik dollármilliókat költenek a február 6-i Super Bowl alatt sugárzott reklámjaikra, illetve elemezzük az ebből származó profitlehetőségeket.

Mindent vagy semmit

2013-ban a Mercedes-Benz rengeteget költött a Super Bowl alatt bemutatott "Soul" reklámra, amelyben az akkor debütáló magyar CLA szerepelt. A Communicus kutatócég szerint a reklám jelentős mértékben növelte a vásárlók érdeklődését a modell iránt. Bár azt nem tudhatjuk, hogy ez pontosan mennyi eladási többletet jelentett, azt viszont tudjuk, hogy a Mercedes 2013-ban 14 113 CLA-t adott el az Egyesült Államokban. Ez az eredmény mindenképpen figyelemreméltó, ha figyelembe vesszük, hogy a márka újdonsága csak szeptembertől volt kapható a kontinensen. Továbbá a CLA sikere hozzásegítette a Mercedest ahhoz, hogy 2013-ban a legsikeresebb luxusautó-márka lehessen az Egyesült Államokban.

A tavalyi év sztárja: Mercedes-Benz CLA

Mindezt figyelembe véve nem meglepő, hogy az autógyártók hajlandóak kifizetni a körülbelül 4 millió dollárt (kb. 0,88 milliárd forintot) egy 30 másodperces reklámszpotért. Az Adweek szerint idén a Jaguar – amely idén debütál majd a Super Bowl alatt az új F-Type reklámjával – és a Hyundai is vásárolt 30 másodperces reklámhelyeket. A Hyundai az Elantra és a Genesis modelleket mutatja majd be, illetve a Hyundai-csoporthoz tartozó Kia is vásárolt legalább egy szpotot a márka zászlóshajójának számító K900 népszerűsítéséhez.

Ám ez nem minden. A Volkswagen egy 60 másodperces reklámhelyet vett a VW márka számára, illetve egy 60 másodperces szpotot a 2015-ös, szintén magyar Audi A3 Limousine számára. Végül, de nem utolsó sorban pedig a General Motors is visszatér a Super Bowlra, és a pletykák szerint a Chevrolet márka egyik modelljére hívja fel majd a figyelmet.

Megindító

Az, hogy vásárolunk egy drága reklámszpotot, még önmagában nem garancia a sikerre. Sőt, a Communicus szerint öt reklámból csupán egy képes terméket is eladni. Mi tehát a siker kulcsa? A kutatócég szerint az, ha "szakítunk a megszokott módszerekkel". A Mercedesen kívül a Jeep és a Chrysler Ram 2013-as Super Bowl reklámjai is sikeresen hatottak az eladásokra, és mindezt tették úgy, hogy a szokásos "ezt vedd meg!" reklám helyett egy történetet meséltek el.

Jaguar F-Type R Coupé - a márka a Los Angeles-i Raleigh Studiosra bízta a reklám elkészítését

A Mercedes-reklám a luxusautók és az előkelőség csábító oldalát mutatta be, majd bedobta a képbe a megfizethetőséget a csattanóval, mely szerint nem kell eladnod a lelked ahhoz, hogy megkaphasd, amit szeretnél. A Jeep a hazafiasságot választotta és elmesélte egy leszerelt katona történetét, aki végre hazatért és a családja újra teljes lehetett. A Chrysler Ram pedig bemutatta Amerika igényét a farmerokra, illetve a társadalom többi részére gyakorolt hatásukat.

Láthatjuk, hogy mindegyik reklám továbbment a menettulajdonságok és a felszereltség bemutatásán és érzelmi szinten próbált kapcsolatot teremteni a vásárlóval. A tavalyi sikerek hasonlóak voltak a 2012-es év nyerteseihez, a Kia "Egy álomautó a valóságban", illetve az Acura "Tranzakció" című reklámjaihoz.

A Jaguar Super Bowl kampánya: "Brit gonoszok"

Mire is figyeljünk

Nyilvánvaló, hogy a csupán a terméket kiemelő reklámok nem tudják sikeresen befolyásolni az eladásokat. A Super Bowl esetében azok a reklámok lehetnek sikeresek, amelyek érzelmi szinten is hatnak a nézőre. Tegyük fel a kérdést: megindít minket valamilyen módon? Ha igen, akkor nagy eséllyel a reklám másokra is hasonló hatással van. Ebből már könnyebben lehet következtetni az eladásokra.

Kiemelt Partnereink