Gyártók A VW is kényszerlépéseket tesz az orosz válság miatt

A VW is kényszerlépéseket tesz az orosz válság miatt

autopro.hu | 2015.03.24 09:58

A VW is kényszerlépéseket tesz az orosz válság miatt

Legalább 150 ember elbocsátása, 4 napos munkahét, 2 hét leállás, műszakok számának csökkentése – így próbálja átvészelni a viharos időket a német konszern.

Hirdetés

A Volkswagen közleményben mutatott rá: 2015 első hónapjaiban továbbra is érezteti hatását a járműiparban a gazdaság gyengélkedése. A jelentős áremelkedés, a magas kamatok trendje szerintük nem fog a közeljövőben pozitívan változni. Ezért úgy döntöttek, hogy időszakos változásokat vezetnek be kalugai gyárában, valamint legalább 150 munkatársuktól elbúcsúznak. Idén április és június között 4 napos munkahetet vezetnek be, május 2. és 3. hetében le is állítják a termelést.

A vállalat jelezte, hogy a befektetési programjukon nem változtatnak, így a tervezett oroszországi motorgyártó üzem és az alkatrész raktár kialakításáról sem mondtak le. Az orosz piac szerintük továbbra is ígéretes lehetőségeket tartogat hosszabb távon.

Egyik autógyártó sem nézheti karba tett kézzel az orosz gazdasági állapotokat - Kalugában is reagálni kell

Kaluga gyárában olyan modellek készülnek, mint a VW Polo és Tiguan, az Audi A6, A7, A8L, Q5, Q7, valamint a Škoda Fabia és Octavia aktuális változatai.

A konszern 100 orosz munkatársa jelenleg Németországban vesz részt továbbképzésen, s a visszafogott termelésre ítélt gyárból további alkalmazottakat irányítanak át a közeli motorgyárba, illetve a Moszkva melletti logisztikai bázisra.

– Idén 25 százalékos visszaesés várható az oroszországi személyautó-piacon. Ehhez a tendenciához a gyártók is kénytelenek igazodni kapacitásaik módosításával – fogalmazott a döntés kapcsán Daniel Schwarz, a Commerzbank elemzője.

A VW járműveinek értékesítése az idei év első két hónapjában 27 százalékkal esett vissza, mindössze 27 ezer 527 autó talált gazdára ebben az időszakban. A német konszern így is a második legnagyobb részesedést tudhatja magáénak a helyi piacon: a Renault-Nissan-AvtoVAZ szövetség 34,7 százalékos arányától jócskán elmaradva, ám a többi vetélytársat megelőzve 11,3 százalékot hasítanak ki a tortából.

Amint megírtuk, az orosz gazdasági helyzet miatt sorra tesznek kényszerű lépéseket a járműipari szereplők. Nem szállít a Ssangyong, leállítja a gyártást a GM, felfüggeszti a termelést a Nissan, leoltotta Moszkvában a villanyt a Renault, további 1100 dolgozójának mond fel áprilisban a Lada.

Kiemelt Partnereink