Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volvo sem kér többet a csoportos lobbizásból
A Volvo Cars bejelentette, hogy 2022 végéig kilép az Európai Autógyártók Szövetségéből (ACEA), mivel nem összeegyeztethető a saját zéró emissziós stratégiája az iparági szervezetével.
A Volvo rövid időn belül a második autógyártó, ami úgy döntött, távozik az ACEA tagjainak sorából. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Stellantis júniusban közölte, hogy az év végéig kilép, és egy új platformot hív életre az iparág kihívásainak megtárgyalására.
A Volvo már 2030-tól kizárólag teljesen elektromos autókat tervez forgalmazni, jóval a 2035-ös dátum előtt, mikortól az Európai Unióban csak kibocsátásmentes új személyautókat lehet majd forgalomba hozni. Ugyanakkor az ACEA lassabbra venné az átmenet sebességét. Miután az Európai Parlament júniusban megszavazta a 2035-ös céldátumot, közölte, hogy „bármilyen hosszú távú szabályozás, ami túlmutat a mostani évtizeden, túl korai ebben a szakaszban.”
Közleményében a Volvo kifejtette, hogy a saját és a szervezet állásfoglalása nem egyeznek teljesen, ezért meggyőződésük, hogy érdemes „egy külön utat választani.” Hozzátették: „Amit mi, mint egy iparág teszünk, fontos szerepet fog játszani annak eldöntésében, hogy a világnak lesz-e esélye a klímaváltozás megfékezésére.”
Az ACEA 1991 óta, a megalapításától kezdve az európai autóipar fő érdekképviseleti szervezete, amit 16 európai autó- és haszonjárműgyártó alkot – emlékeztet a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!