Gyártók A Volkswagen kihívója lehet Európában a BYD

A Volkswagen kihívója lehet Európában a BYD

autopro.hu/P.B. | 2024.01.31 04:17

A Volkswagen kihívója lehet Európában a BYD

Fotó: BYD

A BYD februárban újabb elektromos modelljét hozza el az európai piacra - érkezik a Seal U, a tavaly bemutatott Seal elektromos limuzin SUV változata. Az elektromos SUV többek között a Volkswagen ID.4 kihívója lehet a 42 ezer eurós indulóárával.

Hirdetés

Európába hozza már februártól elektromos hajtású, ötüléses SUV-ját a BYD. A Seal U (az U a „Utility” rövidítése a névben) a nagyobb, hétüléses BYD Tang SUV alatt helyezkedik el a kínai gyártó típuspalettáján.

A Seal U 4785 milliméter hosszú, 1890 milliméter széles és 1668 milliméter magas, míg a tengelytávja 2765 milliméter. Európában a modell kétféle felszereltségben lesz kapható – Comfort és Design. A Comfort az alapváltozat, ennek a legfapadosabb verziója 41.990 euróba kerül Németországban, míg a magasabb Design felszereltségű változat ára 44.990 eurótól indul. Németországban és számos más uniós országban a Seal U immár a hatodik modell a BYD kínálatában.

Komoly hatótáv

A modell két akkumulátorváltozatban kerül piacra, mindkét esetben a BYD által fejlesztett Blade akkumulátort használja az autó, lítium-vasfoszfát kémiával, 800 voltos rendszerrel. A kisebb, 71,8 kilowattórás kapacitással 420 kilométer, míg a nagyobb, 87 kilowattórás kapacitással 500 kilométer a hatótávolság a WLTP szerint. A Sealhez, a Dolphinhoz és az Atto 3-hoz hasonlóan a Seal U is a BYD által kifejlesztett e-platform 3.0-n alapul.

A BYD szerint mind a Seal limuzin, mind a SUV változat „innovatív technológiával vannak felszerelve a biztonság, a kényelem és a teljesítmény érdekében”, de különböző célcsoportoknak szánják őket. Az elektromos limuzin elsősorban sportos karakterével hivatott hódítani, míg az ötüléses SUV-t a sokoldalúságra, kényelemre és tágasságra tervezték. Ez a hajtás konfigurációjában is megmutatkozik: a Seal U első tengelyén állandó mágneses szinkronmotor található, 160 kilowattos telesítménnyel és 330 Newtonméter nyomatékkal.

A BYD háromfázisú, 11 kilowattos fedélzeti töltőt jelentett be a váltakozó áramú töltéshez, valamint egy egyenáramú gyorstöltési funkciót 115 (a Comfort esetében) vagy 140 kilowatt (Design) töltési teljesítménnyel. Utóbbi esetben a 30-80 százalékos töltési időnek körülbelül 27 percnek kell lennie.

Hamarosan kapható lesz

A gyártó szerint a Seal U európai szállítása februárban kezdődik. A két felszereltségen kívül a vásárlók hat szín és két belső színséma közül választhatnak majd. A fenti árak tartalmazzák a gyártói garanciát hat évig vagy 150 ezer kilométerig. Emellett a BYD az akkumulátor kapacitásának 70 százalékát garantálja legfeljebb nyolc évig vagy 200 ezer kilométeres futásteljesítményig. A BYD nyolc év garanciát (vagy 150 ezer kilométert) vállal a villanymotorra – írja az electrive.com

A Seal U D-szegmenses SUV méltó kihívója lehet a hasonló felszereltséggel bíró Volkswagen ID.4-nek, de az ára miatt akár a Škoda Enyaq-nak is Európában.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink