Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volkswagen az elektromos hajtásba fektet, és mégsem adja el a Ducatit
A Volkswagen sokkal jobban fókuszál a sokmilliárdos befektetésére az elektromos járművek és a szállítási szolgáltatások terén, mint Ducati motorbicikli márkájának, vagy Renk beszállítójának eladására.
Elemzők és bankok várják, hogy Európa legnagyobb autógyártója leányainak egy részét eladja, hogy abból finanszírozhassa károsanyag-kibocsájtási botrányának költségeit, amik már így is a 25 milliárd dollárt ütik.
Thomas Sedran, stratégiai vezető elmondta, a német vállalat számára nem sürgős, hogy megváljon bármitől is- ezt alátámasztja a vállalat erős pénzügyi szereplése, még a dízelbotrány ellenére is.
„Sokkal fontosabb megbeszélni, hogy milyen üzletágba akar belépni a vállalat. A tőkekivonás kevésbé releváns” – mondta el.
„A nagy döntéseknek, mint hogy hogyan terjeszkedjünk és optimalizáljuk egy globális vállalat üzleti portfólióját, időre van szükségük, és konszenzus alapján kell meghozni őket. A Volkswagen számára az üzleti portfólió témája nagyon fontos, de nem sürget az idő” – tette hozzá.
A Volkswagen felkért bankokat, hogy vizsgálják meg a Ducati és a Renk kérdéskörét, beleértve, hogy eladják-e a két leányt, miután felfedték nagyszabású bevonulásukat az elektromos autók, és az autós szolgáltatások piacára.
Öten licitálnának a Ducatira, beleértve az olasz Benetton családot is, 1,3-1,5 milliárd eurós ajánlatokkal. A potenciális alkunak jelenleg nincs fontossága a Volkswagen irányító bizottsága előtt.
A dízelbotrány egyre nagyobb számú érintettje miatt a vállalatnak egyre nagyobb számban kell alkukat kötnie Németországon belül, és kívül, azonban a mérleg még mindig a Volkswagen irányába mutat, már ami a bevételeket illeti.