Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A vártnál hamarabb is leszámolhatunk a dízelhajtással
Általános vélekedés, hogy míg a személyautók esetében már látható közelségbe került a teljes átállás az alternatív hajtásokra, addig a haszongépjárművek még hosszabb ideig maradhatnak a hagyományos hajtásnál, hiszen jelenleg is a dízelhajtás a legolcsóbb megoldás a teherautók üzemeltetésére. A Damiler Truck technológiai vezetője szerint azonban az Európai Unió előírásainál is hamarabb válthatnak alternatív hajtásra a teherautók.
Andreas Gorbach, a Daimler Truck technológiai vezetője úgy véli, a jelenleg gondoltnál hamarabb válthatnak alternatív hajtásra a teherautók, igaz, ehhez egyes feltételeknek teljesülnie kell. Gorbach szerint a Daimler Truck típuspalettájának akár hatvan százaléka is karbonsemleges járművekből állhat 2030-ra.
Ez a hatvan százalék még a technológiai vezető szerint is a legoptimistább cél, és az Európai Unión belüli piacra vonatkozik, ennek ellenére egy nagyon komoly eredmény lenne. Azonban az, hogy hatvan, vagy „csak” negyven százaléka lesz karbonsemleges a Daimler Truck európai flottájának, azt nehéz megjósolni, sok múlik az energiaárakon – főleg a villamosenergia és a hidrogén ára lehet döntő.
Támogatja az átállást az ipar, de kell a segítség
Az EU jelenlegi előírása szerint a teherautó-gyártóknak 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra pedig 30 százalékkal kell csökkenteniük újonnan regisztrált járműveik szén-dioxid-kibocsátását a 2019 közepe és 2020 közepe közötti referencia-időszakhoz képest, ellenkező esetben súlyos büntetéseket helyeztek kilátásba.
Az ipar képviselői a közelmúltban többször is felszólaltak az alternatív hajtások nagyobb támogatásának érdekében. Gorbach szerint a kulcs az, hogy az alternatív meghajtású teherautók vásárlásának a lehető leggyorsabban meg kell térülnie a vevők számára. A politikusoknak itt ösztönzőket kell biztosítaniuk – véli a szakember.
Teherautó -gyártóként nem gondolkozhatunk úgy, mint egy prémium autógyártó, aki egyszerűen egy adott időponttól már csak elektromos járműveket kínál - mondta Gorbach.
Árérzékeny szegmens
Ahogyan Gorbach is rámutatott, a haszongépjárművek szegmensében az ár sokkal fontosabb a vevők számára, mint a személyautók világában. Ennek egészen egyszerű az oka – itt a jármű (ahogyan a neve is mutatja) minden esetben pénzkereseti eszköz, és mint olyan, a legfontosabb tulajdonsága, hogy ár-érték arányban a legjobb legyen. Nagyon kevés fuvarozó engedheti meg magának, hogy úgy váltson alternatív hajtásra, hogy az drágább, mint a dízel.
Andreas Gorbach szerint a 2020-as évek közepére érheti el az iparág, hogy az elektromos teherautók gyártási költsége megegyezzen a dízelekével. Igaz, a vételár mellett a jármű fenntartása is kulcskérdés – írja az Automobilwoche.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a Daimler Truck október 1-jén válik le a Daimlertől, és külön cégként jelenik meg a piacon. Ezzel jobban tud majd koncentrálni a haszongépjárművekre, hiszen önálló cég lesz, nem a személyautók „melléklete” a Mercedes-Benz mellett.