Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Toyota megmutatja, hogy még mindig van élet az A-szegmensben
A Toyota legelérhetőbb modellje, az Aygo SUV-sított változatával kívánja illusztrálni, hogy a legkisebb személyautókat összefogó A-szegmens felhozatalába miképp lehetne egy kis színt vinni.
A 2005-ben piacra dobott Aygo áttervezésével a Toyota európai dizájnközpontját bízták meg. A cél egy olyan, európai igényeket kielégítő autó tervezése volt, ami egyúttal dizájn terén is kiemelkedő.
A projekt eredményeként született demonstráció az Aygo X prologue nevet kapta. A kis SUV az eredeti Aygónál nagyobb kerekekkel és hasmagassággal rendelkezik, alkalmasabbá téve a műutakon kívüli haladásra. Kiemelendő az autó offroad-képességét, a Toyota mérnökei egy-egy kamerát is elhelyeztek „a felfedezés pillanatainak felvételére és megosztására.”
Az előrefelé lejtő tetővonal, valamint a sajátos kéttónusú fényezés, együttesen a kicombosodó hátsó kerékívekkel, dinamizmust és sportosságot kölcsönöznek az autónak.
Fokozva a kis crossover praktikusságát, az autó alját védő hátsó lemez egy biciklitartót rejt magában. Ez a megoldás a jármű kis mérete ellenére is megfelelőbbé teszi azt túrázásokhoz.
A célt teljesítették, de nincs szó gyártásról
Ken Billes, a Toyota európai dizájnközpontjának vezető dizájnerének asszisztense elmondta: „Úgy gondolom, az Aygo X prologue-gal demonstráltuk, hogy egy kis autó még mindig rendelkezhet kiemelkedő és merész személyiséggel.”
Bár a Toyota mérnökeinek sikerült teljesíteniük a célkitűzést, a japán vállalat nem jelezte, hogy a jövőben gyártásba kerülhet a kis szabadidő-jármű, aminek technikai adatai nem ismertek.