Gyártók A tömegpiac áll az Alfa Romeo célkeresztjében

A tömegpiac áll az Alfa Romeo célkeresztjében

autopro.hu/D.Á. | 2022.07.10 12:19

A tömegpiac áll az Alfa Romeo célkeresztjében

Fotó: Stellantis Media

Az Alfa Romeo jelentősen, duplájára növelné legyártott autóinak számát már a jövő év végére. A gyártó brit vezetője elmondta, kiterjesztenék autóik célközönségét többek között a családokra, azaz több SUV-t kínálnának. Damien Dally szerint érzelmek megszólítása helyett egy racionálisabb márkává akar válni az Alfa Romeo.

Hirdetés

Az új stratégia a Tonale kompakt SUV-val indult, ami nemrég kiválóan szerepelt az Euro NCAP biztonsági tesztjein. A Tonale idén szeptemberben kerül először a szalonokba. Innentől 2030-ig minden évben piacra akar dobni egy új modellt az Alfa Romeo, kezdve egy 2024-ben érkező tisztán elektromos kompakt SUV-val, amely egyes források szerint a Brennero nevet viseli majd. 2027-től egyébként tisztán elektromos márkává kíván válni az Alfa Romeo.

Damien Dally, az Alfa Romeo brit ügyvezető igazgatója szerint ez az átpozícionálás segíteni fog, hogy több családot és nőt szólítson meg a márka. Jelenleg az Alfa Romeo fő vevői középkorú férfiak, mivel Dally szerint sportos márkaként ítéli meg a gyártót a vásárlói közönség. A Tonale és annak 160 lóerős hibrid hajtása egy lépés az elérhetőbb kategória felé. A gyártó bevezette az öt éves garanciát is autóira.

Az új irányelv mellett a meglévő ügyfélkört sem szabad figyelmen kívül hagyni Dally szerint, így az SUV-piac erősödése mellett a Giuliához hasonló szedánoknak mindig lenniük kell az Alfa Romeo kínálatában. Dally úgy fogalmazott, mindig ezek az autók adták a márka identitását, az Alfa Romeo mindig a sportosságról és az olasz dizájnról szólt, ezért hisznek a szedánokban továbbra is, de a tömegpiac felé is nyitniuk kell.

Megmarad a sportosság?

Dally nem zárta ki, hogy a jövőben visszatér a márka a sportautók piacára is. Az Autocar kérdésére, hogy mikor láthatunk újra Alfa Romeo sportkocsit, Dally úgy válaszolt, hogy nem azonnal, mivel ez egy apró szegmens az SUV-khoz képest, de ő is szívesen látna sportautót a kínálatban. Az ilyen álmok megvalósításához is az kell, hogy először a tömegpiacot szolgálják ki, abból húzzák fel az eladásokat, így maradhat majd pénz szűk közönségnek sportautót gyártani.

Dally magasztosan hivatkozott vállalatára, mint hihetetlen dolgokra képes autómárkára. Büszke rá, hogy 70 millió forintos autókat is el tudnak adni, és szerinte 230 millóért is elvinnék az autóikat, ha egy erősen limitált szériát készítenének valamiből. Dally szerint számos nagyszerű dolog áll még az Alfa Romeo előtt, de ehhez előtte ezt az érzelmektől fűtött márkát le kell szállítani az észszerűség szintjére, és a tömeggyártásra kell fókuszálni.

A Mito utódja is egy lehetséges modell a jövő palettáján. Dally korábban úgy nyilatkozott, a márkának van tapasztalata a sportos kisautók terén, példának ott van az egykori Alfasud. Ezek a modellek szerinte később helyet kaphatnak az Alfa Romeo kínálatában.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink