Gyártók A szoftveralapú autózás felé halad a Mercedes

A szoftveralapú autózás felé halad a Mercedes

autopro.hu/V.M. | 2022.04.12 10:20

A szoftveralapú autózás felé halad a Mercedes

Fotó: Mercedes-Benz Group Media

A Mercedes-Benz megnyitotta több mint 200 millió euróból felépült új szoftverintegrációs központját a németországi Sindelfingenben, egy tető alá hozva különböző szoftver-, hardver- és rendszerintegrációs, valamint tesztelési funkciókat.

Hirdetés

Az autógyártási és kutatás-fejlesztési feladatokat is ellátó Sindelfingenben felépült Elektromos és Szoftveres Központ fizikailag egy helyre vonja össze a Mercedes jövője szempontjából két fontos terület, az elektrifikáció és a szoftverfejlesztés egymáshoz kapcsolódó részfeladatait.

„Az autók általánosságban a leginkább összetett termékek közé tartoznak” – mondta el Markus Schäfer, a Mercedes-Benz fejlesztésért és beszerzésért felelős igazgatósági tagja, aki továbbá rámutatott, hogy a mai autókban a hardver és a szoftver fejlesztése elválik, mégis muszáj tökéletesen együttműködniük. „Ezt garantáljuk az Elektromos és Szoftveres Központtal. Ez a mi szoftverintegrációs gyárunk” – folytatta.

Egyre fontosabb a jó integráció

A járművek egyre több funkció kiszolgálását veszik át az embertől, ami a különböző komponensek megfelelő integrációjának egyre fontosabbá és komplexebbé válását eredményezi. Ezt a folyamatot erősíti az is, hogy a járművek fejlesztése a szoftverfrissítéseken keresztül már azok legyártása után is folytatódik. A Mercedes szerint az új kihívásokkal segít megbirkózni az új központ, ahol 19 különböző terület mintegy 1100 szakembere dolgozik együtt.

A hét emeletes, összesen 70 ezer négyzetméter alapterületű építmény falain belül az elektronika-szoftver integrációs folyamat minden lépése megtalálható, biztosítva a fejlesztés során alkotott hardveres és szoftveres elemek kifogástalan együttműködését.

Virtuális tesztvezetés

Az épület felső szintjein a mérnökök azt vizsgálják, hogy a különböző szoftverek egymás közti interakciói megfelelőek-e. A hardverek és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek együttes tesztelésére magasan fejlett technológiákat használnak. Ezek között vannak olyan tesztállomások, melyekkel az adott szoftvert és hardvert leszámítva az egész jármű virtuálisan szimulálható. A mérnököknek lehetősége van akár egy teljes virtuális tesztvezetést is elvégezni a központ ötödik emeletén.

A virtuális tesztvezetésre használt szimulátor

A virtuális tesztvezetésre használt szimulátor | Fotó: Mercedes-Benz Group Media

Tesztek lefuttatására már azelőtt lehetőség van, hogy az első hardveres vezérlőegységek elérhetőek lennének. Ez lehetővé teszi a fejlesztési idő lerövidítését a szoftver „érettségének” minél hamarabbi elérése által.

Az új központ koncepciójának meghatározó eleme a szoftverintegráció minden elemének, valamint a bennük részt vevő munkatársaknak egymás közelébe helyezése. Ez segít csökkenteni a fejlesztési időt az integrációs folyamatok megkönnyítése által.

Nem csak virtuális autók vannak

Bár az ötödik emeletén még csak virtuális járművekbe ülhetnek be a mérnökök, nem sokkal lejjebb, a harmadik emeleten már valódi prototípusok vannak. A velük végzett tesztek során nyert adatoknak nem kell messze utazniuk, hiszen az őket váró mérnökök az új központban dolgoznak.

Az alsó három szint kifejezetten laboratóriumok, tesztállomások és műhelyek számára készült. Itt a járműveket -30 és +50 Celsius fok között, maximum 250 kilométer/órás sebességig tesztelhetik. A munkát 250 töltőpont is segíti azáltal, hogy lehetővé teszi egyszerre több jármű töltését.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink