Gyártók A Škoda is ráfekszik az elektromobilitásra

A Škoda is ráfekszik az elektromobilitásra

autopro.hu/V.M. | 2021.06.26 04:21

A Škoda is ráfekszik az elektromobilitásra

Thomas Schäfer, a Škoda Auto vezérigazgatója az új stratégia bemutatóján | Fotó: ŠKODA Storyboard

Bemutatta új, 2030-as stratégiáját a Škoda. A Volkswagen Csoport cseh márkája azt a célt tűzte ki, hogy a következő évtized elejére európai eladásainak legalább felét tisztán elektromos autók tegyék ki, míg Indiában a vezető európai gyártóvá akar válni.

Hirdetés

Thomas Schäfer, a vállalat vezérigazgatója az új stratégia ismertetésekor elmondta, az garantálja, hogy „a vállalat 2030-ra még a mainál is jobb pozícióban legyen.”

A Škoda, értékesítéseket tekintve 2030-ra az öt vezető márka egyikévé akar válni Európában. Ezt részben az alsókategóriás járművek kínálatának erősítésével, részben legalább három további tisztán elektromos modell bevezetésével fogja elérni. Utóbbiak mindegyikét az Enyaq iV akkumulátoros elektromos SUV alá fogják pozicionálni ár és méret szempontjából, segítségükkel pedig a kizárólag elektromos hajtást használó típusok európai eladásokon belüli arányát ötven-hetven százalékra növelik 2030-ig.

A hazai munkahelyek védelmét szolgálva a következő évtized elejére a Škoda mindhárom, azaz Mladá Boleslavban, Kvasinyban és Vrchlabíban található csehországi gyárában fognak elektromos autókat vagy azokhoz elektromos alkatrészeket készíteni.

Ragaszkodik Indiához a VW

A Volkswagen Csoporton belül a cseh márka felel az indiai, orosz és észak-afrikai piacokért. 2030-ra ezeken a piacokon a vezető európai gyártóvá akar válni, nagyjából évi 1,5 millió autót értékesítve.

A bejelentés azt mutatja, hogy a VW továbbra sem akar lemondani az indiai piacról, ahol megannyi OEM próbálta sikertelenül megvetni lábát, és ahol tavaly a Škoda eladásai is nagyot estek. A Škoda az India 2.0 projekt keretében új, helyi igényekhez szabott modellekkel bővíti indiai kínálatát.

Kiterjesztik az online értékesítést

A Škoda a digitalizáció terén sem akar lemaradni. Az egyik fejlesztésben lévő projekt a PowerPass, ami egyszerűvé és kényelmessé teszi modelljeinek töltését. A szolgáltatás több mint harminc piacon, és mintegy 210 ezer európai töltőponthoz lesz elérhető.

Ezenfelül az online eladást szolgáló virtuális bemutatóterem már létező koncepcióját is továbbfejlesztik, azzal a célkitűzéssel, hogy 2025-re minden ötödik Škodát online értékesítsék. A szolgáltatás jelenleg Belgiumban, Hollandiában, Lengyelországban, valamint Csehországban vehető igénybe.

Nem maradhat ki a klímavédelem

A cseh OEM új stratégiája a klímavédelem kérdésére is kitér. Az egy év alatt értékesített járművei flottaszintű szén-dioxid-emisszióját 2030-ra a tavalyi érték felére fogja szorítani.

Ezenkívül 2030-tól Csehországban és Indiában karbonsemleges módon fog zajlani az autók gyártása, a csehországi Vrchlabí településén található üzem pedig már 2020 vége óta klímasemlegesen termel.

Kiemelt Partnereink