Gyártók A pislogás egyhuszad része alatt reagál a váratlan helyzetekre a Ford

A pislogás egyhuszad része alatt reagál a váratlan helyzetekre a Ford

autopro.hu | 2015.05.26 16:02

A pislogás egyhuszad része alatt reagál a váratlan helyzetekre a Ford

A Kuga, a Mondeo, az S-Max és az idén érkező, prémium Edge-en túl a gyártó immáron a Galaxyhoz is intelligens összkerékhajtást kínál, ami tovább javítja az autó tapadását és úttartását: a rendszer folyamatosan ellenőrzi az autó kerekeinek útfogását, és kiszámolja, hová és mikor juttasson azonnali forgatónyomatékot.

Hirdetés

A rendszer minden 16 ezredmásodpercben (ami egy pislogás egyhuszad részének felel meg) megméri a kerekek tapadását, és 100 ezredmásodperc alatt képes megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az egyes kerekek között – méghozzá úgy, hogy szükség esetén akár az összes vonóerőt a hátsó kerekekhez irányítja. Azáltal, hogy mindig csak akkor és oda irányít vonóerőt, amikor és ahová szükséges, az Intelligens AWD – az állandó összkerékhajtással szemben – csupán minimális hatással van az üzemanyag-fogyasztásra és a CO₂-kibocsátásra.

A márka egyébiránt egyre több modelljéhez kínál intelligens összkerékhajtást: a vállalat európai palettáján a rendszer már elérhető a Kuga SUV, a vadonatúj Mondeo, az S-Max és az idei év későbbi szakaszában érkező, prémium Edge SUV kínálatában.

A Galaxy intelligens összkerékhatása elsődleges feladata kis sebességnél a tapadás javítása. Például ha az autó első kerekei alatt jég van, de a hátsók tapadnak, akkor az összkerékhajtási rendszer az összes hajtóerőt hátra irányítja, hogy az autó mozgásképes maradjon. 30 kilométer/órás sebesség fölött az Intelligens AWD feladata a vezetési érzet és az irányíthatóság javítása; az ehhez szükséges információkat a berendezés a karosszériavezérléstől, a fékrendszertől, a sebességváltótól és az elektromos szervokormánytól kapja. A rendszer kanyarodás közben forgatónyomatékot irányít a hátsó kerekekre, csökkentve ezzel az alulkormányzottságot, vagyis azt az állapotot, amikor a jármű a kanyar külső íve felé tolja az orrát, ahelyett hogy a vezető által kijelölt nyomvonalat követné.

A Galaxy-modellcsaládban a hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt 150 lóerős, 2,0 literes TDCi motorhoz és a hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóval összekapcsolt 180 lóerős, 2,0 literes TDCi erőforráshoz rendelhető meg. Motorpalettáján emellett szerepel még a 2,0 literes TDCi blokk 120 lóerős változata is, valamint a Ford új, 210 lóerős 2,0 literes TDCi Bi-turbo motorja, amely még gyorsabb gázreakciókat kínál, és 450 Nm forgatónyomatéka már 2000 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. A benzinmotorok közt megtalálható a Ford új, üzemanyag-takarékos, 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost erőforrása és a 2,0 literes, 240 lóerős EcoBoost blokk is. A Galaxy minden motorja megfelel az Euro VI károsanyag-kibocsátási előírásnak; az intelligens visszatápláló töltés, az auto-start-stop és az aktív hűtőrács technológiák alkalmazásának köszönhetően a modell legalacsonyabb CO₂-kibocsátási értéke 129 g/km.

Az autó belépő ára 9 540 000 forint. A modell hét teljes értékű ülést, praktikus innovációkat és fejlett vezetősegítő technológiákat kínál. A szegmensben elsőként elérhető, egyetlen gombnyomással felállítható harmadik üléssornak köszönhetően a családok könnyen válthatnak a hétüléses utastér és a tágas csomagtér között. A második és harmadik üléssor utasainak akár 10 mm-rel is nagyobb fejtér jut, mint a kifutó Galaxy modellben, s a harmadik üléssorban a fejtér akár 40 mm-rel is nagyobb lehet, mint a konkurensek esetében.

Az alábbi fejlett technológiákkal segíti a vezetőt:

  • Aktiválása után az intelligens sebességhatároló leolvassa a közlekedési táblákat, segítve a vezetőt a sebességkorlátozások betartásában, és a gyorshajtási bírságok elkerülésében
  • A gyalogosészlelővel kiegészített, ütközésre figyelmeztető rendszer mérsékli a más járművekkel vagy gyalogosokkal történő, bizonyos típusú frontális ütközések hatásait, vagy segít egyes ütközések elkerülésében
  • Az adaptív LED-fényszórókhoz kifejlesztett vakításmentes távfény technológia érzékeli az autó előtti útszakaszon lévő járműveket, és csökkenti a fényerőt, hogy a reflektor ne vakítsa el a szembejövőket, ugyanakkor maximális fényerőt biztosít az úttest többi részén
  • Az osztott első kamera segítségével az autós jól átlátja az elhagyni kívánt parkolóhely környékét vagy a szűk kereszteződést, hiszen a Galaxy orr-részébe beépített 180 fokos látószögű kamera képe a középkonzol 8 colos, nagy felbontású érintőképernyőjén jelenik meg.

Kiemelt Partnereink