Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Pajunt küldi a Tesla 3 ellen a Porsche
Csakis elektromos autóként küldi harcba a Porsche a Pajunt, a régóta tervezett középkategóriás szedánt.
Korábban az a hír járta be a világot, miszerint a Porsche letett a csakis villanymotorral hajtott autókról. A Porschétól azonban megszokhattuk, hogy a jövővel kapcsolatban állandóan ködösít: egy évtizede kizárták, hogy dízel autót gyártsanak és ma már három ilyen modell is van a kínálatban.
Az AutoBild illusztrációján a Porsche Pajun |
Az auto motor und sport német autós magazin értesülései szerint a Porsche elvetette a Pajun (egyelőre munkacím, a végleges változat más nevet kaphat) dízel és benzines változatainak a tervét, így maradt a villanyos megoldás.
Oka nemcsak a Tesla terjeszkedése (a Model 3 2017-ben érkezik 30 ezer eurós alapáron), hanem az, hogy a felső-középkategóriában nagy a sűrűség, az Pajunnak olyan kocsikkal kell megküzdenie, mint a népszerű BMW 5, Audi 6 és Mercedes-Benz E trió, de a prémium szegmens felől a Maserati Ghiblivel is számolni kell.
A Panamera műszakiságát kapja - villanymotorral |
A lap szerint a Pajun 2018-ban vagy egy évvet később érkezhet elektromos hajtáslánccal, várhatóan 350-400 kilométeres hatótávval. A 4,6 méteres Pajun a Panamera technikáját örökli, a neve is a nagy testvérből származik: Panamera Junior.
A Porsche hibrid változatain is dolgozik, hamarosan piacra kerül a Cayenne és a Panamera plug-in hibrid, azaz hálózatból tölthető változata.