Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mercedes-Benz a legértékesebb európai brand
A „Brand Finance Global 500” 2022-es kiadása szerint a világ ötszáz legértékesebb márkája között a Mercedes-Benz a 15. helyet foglalja el, amivel egyben a legértékesebb német brand. További európai autógyártók is felkerültek a listára.
Az összesítés szerint a Mercedes-Benz 15. helye után a következő legértékesebb német autógyártó a Volkswagen a 33. helyen, ezt követi a BMW a 39., és a Porsche a 46. helyen. Az Audi is befért a listára, de csak a 140. pozíciót foglalja el a vállalat.
A Mercedes-Benz 60,8 milliárd dolláros értékével a legértékesebb márka nemcsak Németországban, hanem egész Európában. Érdekesség, hogy mind az öt említett német autógyártó veszített értékéből az elmúlt években.
A Toyota a csúcson
Az autógyártók között a Toyota a legértékesebb, a japán OEM a lista 12. helyét foglalja el, míg a harmadik helyen – a Mercedes után – a Tesla következik az autómárkák sorában, ami az összesített listán a 28. pozíciót jelenti.
A legnagyobb értékben amerikai vállalatok képviselik magukat a listán, utána Kína következik, a harmadik Németország, Japán pedig a negyedik – utóbbi két ország sorrendje tavalyhoz képest megcserélődött – írja az Automobilwoche.
Érdekesség, hogy a német autómárkákon kívül Európából a Volvo, a Land Rover, a Renault és a Ferrari fért még be az 500-as listára (a Volvo a 135., a Land Rover 200., a Renault 219. míg a Ferrari 258.), a Magyarországon aktív OEM-ek közül pedig a Suzuki található meg az összesítésben a 495. helyen. A világ legértékesebb brandje az Apple.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!