Gyártók A Leonnak köszönheti rekordját a Seat

A Leonnak köszönheti rekordját a Seat

autopro.hu | 2015.07.27 15:19

A Leonnak köszönheti rekordját a Seat

A spanyol gyártó 216 500 jármű kiszállításával zárta az idei első félévet, ami 8,2 százalékos növekedésnek felel meg 2014 azonos időszakához (200 100) viszonyítva. Ez 2007 óta a legjobb első félévi eladási mutató, amely a márka minden modellje nyújtotta kiváló teljesítmény együttes eredménye.

Hirdetés

Értékesítésének élén ezúttal is a Leon állt. Az alsó-középkategóriájú modell eladásai 9,9 százalékkal, összesen 86 300 járműre nőttek, ami 7700 darabbal haladja meg 2014 első félévének volumenét (78 600). E bővülés motorjául 45,9 százalékos növekedéssel a Leon ST Kombi (összesen 30 900) szolgált, amely a Leon család összeladásainak immár 35,7 százalékát teszi ki. Az Ibiza szintén folytatta kedvező trendjét, és 6,6 százalékos emelkedéssel végül 84 500, azaz 5400-zal több példányban kelt el, mint 2014 első hat hónapja során. Az Alhambra szintén komoly előrelépést felmutatva a modellpaletta harmadik legnépszerűbb tagjaként zárt, 14,6 százalékkal több, összesen 13 100 darabos első félévi értékesítési volumennel.

A Seat 9,0 százalékkal növelte nyugat-európai eladásait az idei első félév során (172 500; 2014: 158 300). A spanyol autóipar újjáéledése és a szezonális hatások eredményeképpen 20,3 százalékos bővülésével az első félév során is a hazai bizonyult a márka legjelentősebb piacának (47 200; 2014: 39 200). Spanyolországban a Leon és az Ibiza volt a két legkeresettebb modell. Németországban 6,2 százalékkal több, összesen 44 900 gépkocsiját (2014: 42 300) értékesítette, 3 százalékos piaci részesedéssel és az első tíz márka között zárva az első félévet. Olaszországban és Portugáliában a márka szintén megőrizte lendületét, és 37,2 (összesen 9000; 2014: 6600), illetve 18,1 százalékos növekedést (összesen 4400; 2014: 3700) ért el.

Közép- és Kelet-Európában 11,1 százalékkal több, összesen 4300 jármű értékesítésével (2014: 3900) kiváló eredményt ért el régióbeli meghatározó piacán, Csehországban, míg Lengyelországban 33,5 százalékkal növelte eladásait (összesen 4300; 2014: 3200).

– Magyarországon 2010 óta a legjobb első féléves eredményét mutatja a spanyol márka, 2014 ugyanezen időszakához viszonyítva pedig 18 százalékos növekedést ért el az értékesítésben. A növekedés elsősorban a modellpaletta bővülésének és a modellek flottapiacon elért sikereinek köszönhetők. A Leon családban ez 54 százalékos emelkedést jelent, míg a Toledo estében 250 százalékkal növelte eladását a márka a tavalyi első félévhez viszonyítva. Az Alhambra 28 százalékos növekedésével egyre sikeresebb és keresettebb modell, hiszen olyan alternatívát kínál, ahol a családi egyterű és a magas minőség együtt jelenik meg. Nyár végén érkezik az Ibiza család megújult változata a márkakereskedésekbe, amely további lendületet tud adni az értékesítés ütemének – mondta Papp Zoltán márkaigazgató.

A világ más részein további kiemelkedő eredmények születtek Mexikóban (+10,6 százalék; 11 400), Törökországban (+68,4 százalék; 6600) és Izraelben (+60,6 százalék; 5200). Mindhárom utóbbi ország a márka tíz legjelentősebb piaca között szerepel.

A martorelli gyár 10,5 százalékkal nagyobb termeléssel zárta az első félévet, mint 2014 ugyanezen időszakát, 25 300 darabbal több, összesen 264 400 gépkocsit (2014: 239 100) állítva elő. A Martorellben készülő modelljeinek – és az ugyancsak itt gyártott Audi Q3 – népszerűsége eredményeképpen a Seat üzeme Spanyolország legnagyobb volumenű autógyára. A márka további termelési helyszínein – Palmela (Portugália), Pozsony (Szlovákia) és Mladá Boleslav (Csehország) – együttesen 8,1 százalékkal nőt a termelés az első félév során, és összesen 35 900 Seat (2014: 33 200) gördült le a szerelőszalagokról.

Kiemelt Partnereink