Gyártók A Lamborghini az Urus SUV-vel az erőre fogad

A Lamborghini az Urus SUV-vel az erőre fogad

autopro.hu/Sz.K. | 2017.12.07 15:01

A Lamborghini az Urus SUV-vel az erőre fogad

A Lamborghininek közel hat évébe telt, hogy valóra váltsa Urus SUV koncepcióját. A várakozásnak azonban vége. A vállalat leleplezte modelljének gyártási verzióját. Jövő tavasszal kezdődnek az eladások.

Hirdetés

– Az Urus-szal a Lamborghini nem csak egy olyan szegmensbe lépett, ami teljesen új a márkánk számára, hanem egyből meg is duplázzuk vele vállalatunk outputját – mondta el Stefano Domenicali, a luxusgyártó vezérigazgatója.

A 650 lóerős, nagyjából 63 millió forintos Ursus az ultraluxus SUV szegmensbe lép be, ahol olyan autókkal kell versengenie, mint a 608 lóerős, 57 milliós Bentley Bentayga, és a 629 lóerős, közel 90 millió forintos Mercedes-Benz G 65 AMG.

Az Aston Martin, a Ferrari és a Rolls-Royce azt tervezi, hogy a gyorsan növekedő szektorba a következő néhány évben tör be. Annak ellenére, hogy nő a versenytársak száma, az olasz márka bízik autójában, ami akár 300 km/h sebességgel is száguldozhat.

– Miután vezettem az Urus-t, nem volt afelől kétségem, hogy nagy siker lesz, mivel nincs semmi a piacon, ami ekkora a teljesítményt kombinál igazi luxus belsővel – mondta el Domenicali véleményét.

Ilyen a luxus SUV belülről

Az Urus érkezése soha nem látott nyomást helyez a Lamborghinire, ami jövőre nagyjából ezer darabot akar az új SUV-ból építeni, majd 2019-től éves szinten 3500-at, de ha a kereslet nagyobb, ez a mennyiség 4000-re is nőhet. Ha ezeket a számokat sikerül megvalósítani, akkor a Lamborghini eddigi legjobb éveit sikerülne produkálni.

Az Urusnak köszönhetően az olasz Sant’Agata-beli üzem méretét 80 ezer négyzetméterről 160 ezerre kellett növelni, mivel ez az első modell, amit a vállalat nem külső beszállítókkal festet, hanem saját berkein belül készít el.

A Lamborghini 1050 fős dolgozói létszáma sem volt elég, 700 új munkahelyet teremtett az új modell, az új kollégák fele a lakkozó, vagy az összeszerelő üzemben fog dolgozni. Az új modellnek köszönhető, hogy digitalizálták a szerelőszalagot az olasz gyárban.

Az Urus elkészítéséhez a Lamborghini a Volkswagen-konszernre támaszkodik, ami az SUV acél alvázát, az alumínium testét és az iker-turbó 4 literes, V8-as motorját biztosítja.

A 2012-es Pekingi Autószalonon debütált az Urus. Akkor a súlyát 2000 kilogramm alá tervezték, a gyártási verzió súlya azonban 22000 kilogramm. 600 lóerő volt a teljesítményre a célkitűzés, ez 650 lóerőre nőtt. Az autó végsebessége 300 kilométer óránként, melyet semmilyen más SUV nem tud elérni. Az autó hátsókerék meghajtást kapott, amit szintén nem alkalmaznak mások. Aktív első és hátsó kipörgés gátlóval látták el, amit egy 48 voltos akkumulátor üzemeltet.

Képes az offroad közlekedésre is, ami szerencsés a közel-keleti vásárlók szempontjából, akik lehetséges célpiaca a luxus SUV-knek. Míg rengeteg gyártó a fiatalokat célozza meg legújabb modelljeivel, a Lamborghini épp az ellenkezőjét teszi. Idősebb, és női vásárlókat is meg akarnak hódítani. Az Urus nagy pozitívuma, hogy sokkal környezetbarátabb, mint elődje, az LM002, és még kevesebbe is kerül.

Kiemelt Partnereink