Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Ford és a Hyundai is a „gigaprésekre” voksol
Az alumíniumfröccsöntő berendezéseket gyártó olasz Idra, mely eddig a Teslát látta el úgynevezett „gigaprésekkel”, mostanra a Ford, a Hyundai és egy egyelőre ismeretlen európai OEM megrendelésére is gyártja gépeit. Ez egyértelmű jele annak, hogy az autóiparban egyre többen szavaznak bizalmat az elsőként a Tesla által rendszerbe állított technológiának.
A nagy méretű fröccsöntőgépekkel autókarosszériák nagy részeit lehet egyben kiönteni, ezzel gyorsítva a termelést és csökkentve annak költségét. A Tesla ma aktívan használja a megoldást autókarosszériák első és hátsó szekcióinak egyben történő előállítására.
A máskülönben sok különálló komponensből álló részegységek egy darabként készítésének előnyei más autógyártók figyelmét is felkeltette. Ezek egyike a Ford, mely számára az Idra jelenleg tesztel egy nagy méretű fröccsöntőgépet az észak-olaszországi üzemében. A Ford márkajelzéssel ellátott „gigapress 6100” több mint 6000 tonna erővel képes összepréselni az öntőszerszámba juttatott alumíniumot.
A Reuters által az Idra egy rendezvényén látott berendezés mellett a ház méretűként leírt 9000 jelzésű modell egy példányának tesztelése is zajlott. A gépen nem volt márkajel, egy bennfentes forrás azonban a Hyundai-t jelölte meg megrendelőként, hozzátéve, hogy eleinte a berendezéseket a koreai gyártó és a Ford is kutatás-fejlesztésre kívánja használni.
A forrás azt is elárulta, hogy az Idra kettő 9000-es fröccsöntőgépet szállíthat egy európai prémiumautó-gyártónak, a még aláírásra váró szerződés pedig az első európai megrendelése lenne a vállalatnak.
Bőven van kereslet
Az elérhető adatok szerint az IDRA eddig 25 nagy méretű fröccsöntőgépre kapott megrendelést, ezekből 21 darabot már leszállított. A berendezések közül 14 került a Teslához – köztük van kettő 9000-es modell is, melyek a Cybertruck austini gyártását szolgálják.
A Reuters-nek nyilatkozó személy szerint mostanra iparági sztenderddé kezd válni, hogy évi félmillió jármű gyártásához hat darab gigaprésre van szükség.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!