Gyártók A Fiat után a sportos Alfának is elég a két henger

A Fiat után a sportos Alfának is elég a két henger

autopro.hu | 2011.01.01 20:22

A Fiat után a sportos  Alfának is elég a két henger

A legkisebb Alfában is megjelenik a Fiat sikeres kéthengeres benzines motorja, az 500-as után tehát a sportos testvérmárka is beéri a belépő turbódízelénél takarékosabb erőforrással.

Hirdetés
Kéthengeres motorok a soron.

Változnak az idők, régen a kéthengeres motorok csakis a spórolásról, az olcsó autózásról szóltak – írja az autonavigator.hu. A Fiat tavaly bemutatott és már itthon is kapható kéthengeres, 0,9 literes TwinAir benzinmotorja azonban a Fiat 500-ban olyannyira meggyőzőnek bizonyult, hogy sokan erre cserélnénk az összes hasonló teljesítményű, nagyobb motort. A munkát a Fiat is megkezdte, s már most bejelentették, az év közben leheletnyit frissülő Alfa MiTo is megkapja a kéthengerest.

Várhatóan a turbós, 86 lóerős és a dupla turbós, 105 lóerős is bekerülhet a választékba, így nem lenne meglepő, ha a 78 lóerős 1,4 literes és a 105 lóerős, szintén 1,4 literes MultiAirt is nyugdíjazná a TwinAir. A feltöltős kéthengeresek a szívókénál nagyobb nyomatékukkal jobb menetteljesítményeket és bő 20 százalékkal kedvezőbb, 4,5 l/100 km vegyes fogyasztást ígérnek a MiTo-ban, így étvágyukkal még az 1.6 JTD turbódízelnél is meggyőzőbbek. Az alapáron Start & Stop elektronikás TwinAir motorokkal várhatóan ősztől kerül majd piacra a MiTo.

A teljes egészében könnyűfém, fojtószelep nélküli, közvetlen befecskendezésű és változó szelepvezérlésű a köztes hűtős, turbós és kiegyenlítőtengelyes TwinAir motorról itt olvashat bővebben. A motorral szerelt Fiat 500-as tesztjét pedig itt találja meg.

A legkisebb Alfának a két henger is elég.

Kiemelt Partnereink