Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Fiat után a sportos Alfának is elég a két henger
A legkisebb Alfában is megjelenik a Fiat sikeres kéthengeres benzines motorja, az 500-as után tehát a sportos testvérmárka is beéri a belépő turbódízelénél takarékosabb erőforrással.
Kéthengeres motorok a soron. |
Változnak az idők, régen a kéthengeres motorok csakis a spórolásról, az olcsó autózásról szóltak – írja az autonavigator.hu. A Fiat tavaly bemutatott és már itthon is kapható kéthengeres, 0,9 literes TwinAir benzinmotorja azonban a Fiat 500-ban olyannyira meggyőzőnek bizonyult, hogy sokan erre cserélnénk az összes hasonló teljesítményű, nagyobb motort. A munkát a Fiat is megkezdte, s már most bejelentették, az év közben leheletnyit frissülő Alfa MiTo is megkapja a kéthengerest.
Várhatóan a turbós, 86 lóerős és a dupla turbós, 105 lóerős is bekerülhet a választékba, így nem lenne meglepő, ha a 78 lóerős 1,4 literes és a 105 lóerős, szintén 1,4 literes MultiAirt is nyugdíjazná a TwinAir. A feltöltős kéthengeresek a szívókénál nagyobb nyomatékukkal jobb menetteljesítményeket és bő 20 százalékkal kedvezőbb, 4,5 l/100 km vegyes fogyasztást ígérnek a MiTo-ban, így étvágyukkal még az 1.6 JTD turbódízelnél is meggyőzőbbek. Az alapáron Start & Stop elektronikás TwinAir motorokkal várhatóan ősztől kerül majd piacra a MiTo.
A teljes egészében könnyűfém, fojtószelep nélküli, közvetlen befecskendezésű és változó szelepvezérlésű a köztes hűtős, turbós és kiegyenlítőtengelyes TwinAir motorról itt olvashat bővebben. A motorral szerelt Fiat 500-as tesztjét pedig itt találja meg.
A legkisebb Alfának a két henger is elég. |