Gyártók A dráguló autózásra kíván választ nyújtani a Dacia

A dráguló autózásra kíván választ nyújtani a Dacia

autopro.hu/V.M. | 2022.07.12 04:20

A dráguló autózásra kíván választ nyújtani a Dacia

Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója a Bigster koncepciója mellett 2021-ben | Fotó: Dacia Newsroom

A Renault Csoporthoz tartozó OEM fontos céljának tekinti, hogy az embereknek még a mostani inflációs nyomás idejében is megfizethető alternatívát nyújtson. Ezt részben az extrák okos megválogatásával éri el, ami pluszban a drága elektromos hajtás későbbi bevezetését is lehetővé teszi – osztotta meg a román autógyártó vezetője.

Hirdetés

Az életünket nehezítő körülményekből, mint az emelkedő energiaárak vagy az ukrajnai háború, látszólag egyre több van, és Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója szerint már a láthatáron van a következő, ami a mobilitás lesz.

Az Autocarnak nyilatkozva rámutatott, hogy a második világháború óta az autók ára nagyjából ugyanazon a szinten maradt vagy még csökkent is, most azonban más a helyzet. Ez több irányból jövő nyomás, leginkább az elektrifikáció eredménye, mindazonáltal az embereknek muszáj vezetniük. „A Dacia nem megoldás mindenki számára, de sokak számára igenis az vagyunk, és ezt a tényt nem szabad elfelednünk” – fogalmazott Le Vot.

A közel 60 éves vállalatvezető hozzátette: „Szeretek olyan autókat eladni, amiket az emberek meg tudnak fizetni… A határ a csillagos ég a márka számára, mert mi rendelkezünk a válaszokkal az emberek kérdéseire.”

Egyedül nem menne

„A Renault nélkül a Dacia semmi lenne, egyszerűen nem létezne” – mondta el Le Vot. „Átvehetjük a hardvert, és adaptálhatjuk azt – amivel nem mellesleg elég gyakran élünk –, ezáltal olyan autókat gyárthatunk, melyeknél a fejlesztési költség nagy hányadával már nem kell számolni. Ez egy rendkívül fontos előny, különösen annak fényében, hogy az összes autónkat ugyanarra a padlólemezre építhetjük.”

A Dacia számára létfontosságú a költségek alacsonyan tartása, ugyanakkor Le Vot felhívta rá a figyelmet, hogy a legtöbb vásárlójuk az alapfelszereltségeken túl is költekezik. „A legtöbb vásárlónk nem olcsó autót keres, hanem egy olyat, ami jó ár-érték arányt képvisel” – fogalmazott Le Vot, hozzátéve, hogy a Sandero vásárlók 70 százaléka az SUV-stílusú Stepway modellvariánst választja, míg a Dusterek több mint 60 százalékát adják el a Prestige felszereltségi szinttel.

Le Vot elmagyarázta, hogy a költségcsökkentés szellemében megfogalmazott filozófiájuk értelmében megvizsgálják, hogy mi az, aminek egy autóban feltétlenül lennie kell. „Szükségünk van elektromosan állítható ülésekre? Szerintünk nem, ezért nem is kínálunk olyanokat.”

Hozzátette, hogy az ilyen döntésekkel sok alkatrészt, azáltal tömeget takarítanak meg. Utóbbi a kisebb fogyasztásban csapódik le, ami lehetővé teszi a Daciáknak, hogy drága új technológiák nélkül feleljenek meg az emissziós előírásoknak. „A mi és egyes riválisaink járműveinek tömege közti különbség szokatlanul nagy” – mondta el Le Vot.

Nincs nyomás

Igaz, a Dacia sem úszhatja meg örökké az elektrifikálást. Első hibrid hajtásláncát 2023-ban fogja piacra dobni a Joggerben, míg az első tisztán elektromos autója, a Spring már egy éve kapható kevesebb mint tízmillió forintért. Mindazonáltal a Renault Csoportba tartozás már önmagában lehetővé teszi a Daciának, hogy később kapcsoljon rá az elektrifikációban. „A Renault Csoport részeként nincs rajtunk nyomás. A megfelelő technológiát a megfelelő időben alkalmazhatjuk” – szögezte le Le Vot.

Le Vot nem osztott meg részleteket a készülőben lévő új Dacia modellekről, az azonban ismert, hogy a következő években érkező újgenerációs Daciák új dizájnt fognak kapni. Arra, hogy a mostaninál vonzóbbnak szánt dizájn milyen is lehet majd, következtetni enged a 2021 januárjában leleplezett Bigster SUV koncepciója (a kezdőképen). A Duster fölé pozicionált típus 2025 környékén fog gyártásba kerülni, a koncepció alapján pedig szögletes, kissé futurisztikus formavilággal fog rendelkezni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink