Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A cukisága tette sikeressé a Fiat 500-ast
A pályafutása során a Mininek, BMW-nek és a Ferrarinak is dolgozott Frank Stephenson a „Hogyan terveztem?” című videosorozatának legutóbbi epizódjában a modernkori Fiat 500-as külsejéről és annak megtervezéséről beszélt.
2006-ban a Fiat alacsony nyereséggel működött, emiatt sürgősen szükségük volt egy új típusra, mellyel széles vásárlói réteget érhettek el. Stephenson szerint ennek legjobb módja, ha veszünk valamit, ami nagy népszerűségnek örvendett a múltban, majd megpróbáljuk azt úgy átalakítani, hogy az az idősebbek és a fiatalabbak tetszését is elnyerje. A siker kulcsa a régi karakter új technológiával való megfelelő vegyítésében rejlik, ami persze rendkívül nehéz, szinte teljesíthetetlen feladat elé állíthatja a mérnököket.
Habár az új Fiat 500 vonalai nem élesek, Stephenson ügyelt arra, hogy kellően dinamikusak legyenek, hasonulva sok más olasz autó formavilágához. Mint elmondta, fontos, hogy a vonalakban legyen némi „feszültség”, kiszámíthatatlanság, hogy a végeredmény ne legyen unalmas.
Az idő haladtával az autóknak egyre biztonságosabbá kell válniuk, másfelől viszont a külső mindig is meghatározó fog maradni. Stephenson úgy véli, hogy a formatervező feladata a dizájn és a technológia oly módon kombinálása, hogy az autó szép legyen.
A titok a fényszórókban és a hűtőrácsban rejlik
Ahogy az agresszív külsejű járműveknek, úgy az aranyos autóknak is megvan a maga vonzóerejük. Az új 500-as nem lehetett volna akkora siker a kerek, kissé túlméretes fényszórók nélkül, amik aranyos külsőt kölcsönöznek neki. A széles, mosolygó szájra emlékeztető hűtőrács ugyancsak hozzátesz az autó karakteréhez, vidámmá téve azt. Mindezeknek köszönhetően a dizájn ártalmatlanságot sugall, és ez az, ami Stephenson szerint annyira ellenállhatatlanná teszi a Fiat 500-ast.
Végül hozzátette, hogy egy autó formájának nem csupán szépnek kell lennie, fontos, hogy érzelmi töltettel is rendelkezzen.