Gyártók A BMW és az Audi standja a FISITA-n

A BMW és az Audi standja a FISITA-n

Kovács András - Kozma Balázs | 2010.06.04 11:50

A BMW és az Audi standja a FISITA-n

A FISITA 2010 Kongresszus két fő szponzora az AUDI és a BMW volt, kiállítási standjukon megkülönböztetett figyelemmel néztünk körül.

Hirdetés

A kiállítás „legnagyobb száma” a BMW ActiveHybrid 5-ös koncepciója volt, ami azért nem annyira jövőautó, hamarosan kezdődhet a sorozatgyártás és jövőre a vásárlók bele is ülhetnek a környezetbarát új modellbe. A tavasszal Genfben bemutatott autó az 5-ös sorozat alapjaira épül, hajtását egy hathengeres, belsőégésű és egy elektromos motor – első alkalommal megvalósult – kombinációja szolgáltatja, az erőátvitelben pedig egy nyolcsebességes automata sebességváltó „segít”.

A BMW standján Mátyus Péter nemzetközi beszerzési vezetőtől kapunk további információkat. „Kína előírta a nemzetközi autógyártóknak, hogy egy-két éven belül prezentálniuk kell a hibrid vagy az elektromos autót, különben a kormány limitálni, illetve kontrollálni fogja a kínai autópiacon való megjelenést. Így hát mi is megjelenünk az 1-essel, a 3-assal, persze az 5-öst adjuk el a legjobban, itt látható standunkon a hibrid változat. Ezt minden autógyárnak meg kell tennie. Mindig van egy ország amelyik elkezdi, ezt most Kína tette, s követni fogják mind az Egyesült Államokban, mind Európában. Én 5-6 évet adok ennek. Szóval, az elektromos illetve a hibrid irányba fog elmenni az autósvilág, ehhez legkönnyebb kiépíteni az infrastruktúrát, illetve csatlakozni a már meglévő töltőállomásokhoz.”

– Mint innovatív cég, azt a megoldás keressük amelyek a jelenlegi rendszerek mellett a legjobb alternatívát nyújtják – folytatja Mátyus Péter. Teljesen környezetbarát, nagyjából ugyanazt a hatótávolságot el lehet vele érni, esetleg még nagyobbat is. Ár/érték arányban a prémiumkategórián belül a legtöbbet próbáljuk kihozni. Az 5-ös köztudottan az üzletemberek autója, s számos olyan van közöttük, aki demonstrálni is akarja környezet iránti elkötelezettségét, s neki jó választás a hibrid.

Mindeközben töretlenül folytatja márka a hagyományos fogyasztás- és kibocsátás-csökkentés programját, ez főleg az 1-es és a 3-as modelleknél eredményes. Egy független angol újságíró Németországban egy BMW 320d Efficient Dynamics modellel közel 1500 kilométert tett meg egyetlen tankolással. Jó, biztosan nem ment 110-nél többel, nem kapcsolta be a fényszórót, s talán a klímát sem.

– A BMW nagy energiákat fektet a hidrogénhajtásban, ám a továbblépést az infrastruktúra kiépítésének nehézségei hátráltatják. A 7-es modell már régen készen van, világhírességek hajtják, de hosszú az út, s a hatótávolság sem igazán versenyképes még – mondja Mátyus Péter. Van olyan fejlesztési vonal, amelyben az autó hajtása tisztán elektromos üzemű, a kocsiban ugyan van hagyományos robbanómotor, de az kizárólag az akkumulátorokat tölti.

Az Audi stand, akár egy modern képzőművészeti kiállítás a csillogó neonfényben. A házigazdák persze nem enervált művészek, hanem a kiállítás utolsó napján is készségesen segítő kollégák, akik természetesen több nyelven, mosolyogva tájékoztatják a látogatókat A metszett, mozgó modellek mindenki érdeklődését felkeltik, a részleteket, adatokat az érintőképernyős konzolon tanulmányozhatjuk, szintén több nyelven. A kiállított dízel és benzines motorok mellett egy dupla-kuplungos váltót ill. egy komplett hajtásláncot is láthattunk. A háttérben a hatalmas térképen a győri gyár kapcsolódásait vázolták a Volkswagen konszernen belül.

– A látogatók főleg a bemetszett modellek szerkezeti részeire voltak kíváncsiak; hogy a különböző alkatrészek milyen mozgásokat végeznek, mi mivel van összefüggésben – tájékoztatja az autopro.hu-t Tumpek Barna a motorfejlesztéstől. A leggyakoribb kérdésre, vagyis hogy melyek az előnyei a kiállított technológiáknak, a válasz azokban az innovatív elemekben rejlik, amelyek párhuzamosan növelik a teljesítményt, mérséklik az emissziót, a fogyasztást – a motorméretet pedig csökkentik. Magyarul downsizing, azaz kellemest a hasznossal. Jelzésértékű, hogy az Audinál a downsizing – a szóban benne rejlő jelentés ellenére –, egyáltalán nem a „leépítést” jelent, hanem a technológiai választ a válságra.

A standra a látogatók mintegy 80 százaléka külföldről jött, a legnagyobb forgalom természetesen az első napra esett, a látványos kiállítási darabok azonban végig az érdeklődés középpontjában voltak.

FISITA 2010 Budapest
Installáció az Audi standján. képgaléria

Kiemelt Partnereink