Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatvan éve véd a biztonsági öv
Hatvan éve, 1959-ben helyezték üzembe először Nils Bohlin Volvo-mérnök innovatív hárompontos biztonsági övét. Az eszköz közlekedésbiztonsági szempontból még mindig a világ legfontosabb innovációjának számít, hiszen több mint egymillió életet mentett már meg. Azonban nagyon sokan mégsem használják ezt az életmentő eszközt.
1959-ben a Volvo mérnöke, Nils Bohlin fejlesztette ki a modern, hárompontos biztonsági övet. Bár a tervet szabadalmazták, a vállalat mégis úgy döntött, hogy a szabadalmat nyitva hagyja, hogy minden járműgyártó számára elérhető és ingyenesen használható legyen. Ez a nem mindennapi döntés a közbiztonság növelése érdekében jött létre, azért, hogy mindenki, függetlenül attól, hogy Volvot vezet-e vagy sem, biztonságosabban vehessen részt a közlekedésben.
“Nincs még egy olyan biztonsági rendszer, amely megközelítené a biztonsági övet életmentés szempontjából, és a hárompontos biztonsági öv több embert védett már meg a közlekedési balesetekben, mint bármely más biztonsági eszköz. Használata nagyon fontos a teherautókban is. Például a borulásos baleseteknél az öv segíthet megvédeni a vezetőt attól, hogy beszoruljon a teherautó és a padló közé” - mondta a Volvo Truck újonnan kinevezett Közlekedés & Termék Biztonsági Igazgatója. Anna Wrige Berling szerint a világ számos pontján a biztonsági öv használata sajnos még mindig messze van a 100%-tól a nehézgépjárművet használók körében.
Az adatok azt mutatják, hogy sokkal kevesebb áldozat lenne, ha minden járművezető használná az övét. „A Volvo Trucks 2017-es Biztonsági Jelentése kimutatta, hogy a közlekedési balesetekben elhunyt tehergépkocsi-vezetők fele túlélte volna, ha a biztonsági övét használta volna” - magyarázza Anna Wrige Berling.
Cél: nulla baleset
A Volvo Trucks célja a nulla baleseti szám elérésre. A gyártó úgy véli, hogy a tehergépkocsi-gyártóknak, a közlekedési hatóságoknak, az infrastruktúra-tervezőknek, más szakértőknek és a világ minden táján élő tehergépjármű-vezetőknek együtt kell működniük a biztonságosabb közlekedési környezet elérése érdekében.
“A közlekedésbiztonsági eredményeinket széles körben megosztjuk. Tudásunkat és szakértelmünket egyetemeknek, kutató laboratóriumoknak és partnerszervezeteknek ajánlottuk fel. Ha közlekedés-biztonságról van szó, mi mindig részt kívánunk benne venni. Ez segít még többet megtudni a problémákról, a lehetséges megoldásokról és arról, hogyan tervezzük meg a jövő teherautóit”- zárta Anna Wrige Berling.
Anna Wrige Berling új pozíciójában mélyreható ismereteket hoz a közlekedésbiztonsági kérdések területéről. Nagy tapasztalattal rendelkezik mind az aktív, mind a passzív biztonsági kérdésekben, melyeket a Volvo Csoport termékfejlesztési, haladó mérnöki és kutatási területein szerzett. 2008–2013 között Anna vezette a Volvo Trucks Baleseti Kutatócsoportját, amely 1969 óta vizsgálja a közlekedési balesetek helyszíneit és a közlekedési biztonsági adatokat a későbbi termékfejlesztések érdekében. Külső közlekedésbiztonsági fórumokon képviselte a Volvo-t, és kiemelkedő szerepet játszott a Volvo biztonsági kínálatának kommunikációjában a közúti áruszállítási ágazat felé. Az utóbbi években Anna irányította a Forgalmi Helyzetkezelés Menedzsmentjét a Volvo Trucks automatizált vezetésén belül. A szakember a svédországi Göteborgban, a Chalmers Műszaki Egyetemen szerzett mérnöki diplomát.