Gyártók A gyalogosokat is észleli az új Mondeo

A gyalogosokat is észleli az új Mondeo

autopro.hu | 2014.10.27 13:23

A gyalogosokat is észleli az új Mondeo

A radarral és kamerával működő berendezés bőséges "gyalogos alak" adatbázis segítségével különbözteti meg az embereket a többi útakadálytól.

Hirdetés

A Ford bejelentette, hogy az új Mondeóhoz lesz elsőként megrendelhető az új gyalogosészlelő technológia, amely mérsékelheti a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt, abban is segíthet, hogy az autós megelőzze ezeket a baleseteket. A Ford fejlesztése képes felismerni az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre. A rendszer a szélvédő mögött elhelyezett kamera és a lökhárítóba épített radar jeleit dolgozza fel, majd összeveti azokat a "gyalogos alak" adatbázis tartalmával, így különböztetve meg az embereket a többi útakadálytól.

– Az új Mondeo a legfejlettebb technológiájú Ford, ami valaha megjelent az európai márkakereskedésekben – nyilatkozta Ulrich Koesters, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója.

A gyalogosészlelő mellett aktív fékezésre is képes a rendszer, amely önállóan mérsékli a ráfutásos balesetek súlyosságát, s egészen az autó végsebességéig aktív marad.

A Ford azt sem titkolja, hogy az új Mondeo motorpalettáján egy nagy teljesítményű, 210 lóerős 2 literes TDCi motor is megjelenik, amelynek teljesítményét és alacsony károsanyag-kibocsátását szekvenciális kettős turbófeltöltés biztosítja. Az új Mondeo 2014 végén folyamatosan kerül forgalomba négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával. A nagy teljesítményű dízelmotoros változat 2015 elején jelenik meg.

A gyalogosészlelő rendszer 80 kilométer/órás sebességhatárig képes felismerni a gyalogosokat, és mérsékelni a gázolás súlyosságát. Ha a rendszer egy gyalogost észlel az autó előtti útszakaszon, a vezetőt hang- és fényjelzés figyelmezteti a várható balesetre. Ha a vezető nem reagál, a rendszer a féktárcsák és a fékbetétek közti távolság csökkentésével rövidíti le a fékhatás felépüléséhez szükséges időt. Ha az autós továbbra sem tesz semmit, a berendezés önálló fékezéssel csökkenti a jármű sebességét. A mérnökök zárt pályán, életnagyságú bábukkal tesztelték a rendszert, majd hónapokat töltöttek azzal, hogy a világ különböző közútjain ellenőrizzék és finomítsák a berendezés működését, míg az a valós útviszonyok közt is megbízhatóan végrehajtotta feladatát.

Kiemelt Partnereink