Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2039-től csak klímasemleges cégek szállíthatnak be a Mercedes-Benznek
A Mercedes-Benz Cars az Ambition 2039 keretein belül kevesebb, mint húsz éven belül karbonsemlegessé akarja alakítani ellátási láncát. Ennek megfelelően szorosan együttműködik partnereivel, különös figyelmet fordít az akkumulátorgyártás zöldítésére, és 2039-től kizárja az alkatrészeket nem klímasemlegesen készítő beszállítókat.
Az Ambition 2039 fő célkitűzése, hogy 2039-re a Mercedes kínálata kizárólag karbonsemleges autókból álljon, ez pedig nem lehetséges az alkatrészellátás megreformálása nélkül. A folyamatban lévő elektromos átmenet azonban azt jelenti, hogy növekszik az autógyártás energiaigénye. Egy akkumulátoros elektromos autó előállítása kétszer olyan szén-dioxid-intenzív mint egy belső égésű motorosé, főként a telepeknek betudhatóan. A Mercedes éppen ezért törekszik a gyártás során keletkező szén-dioxid mennyiségének csökkentésére.
A vállalat már most is tesz a 2039-es cél elérése érdekében. A 2021-ben érkező EQS tisztán elektromos szedánba szén-dioxid-semlegesen gyártott akkumulátorcellákat fognak szerelni. A kompakt és középkategóriás villanyautókhoz szabott, tervezés alatt álló Mercedes-Benz moduláris architektúrára (MMA) épülő típusokhoz beszállító cégek kiválasztásának kritériumai között pedig a szén-dioxid-emissziót is szerepeltetik.
A beszállítók fele már csatlakozott
A Mercedes-Benz Cars mintegy kétezer beszállítójának már közel fele írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy a jövőben kizárólag klímasemleges alkatrészeket fognak szállítani. Ezekhez a cégekhez kötődik az autógyártó alkatrészbeszerzésének több mint fele.
A Mercedes jelenleg egy olyan rendszer felállításán is dolgozik, amivel nyomon követhetik majd a szén-dioxid-emisszió időbeli alakulását. Ezenkívül azokkal a vállalatokkal, melyek még nem kötelezték el magukat a karbonsemlegesség mellett, együttműködve stratégiát dolgoznak ki a kibocsátás lejjebb szorítására.
Legkésőbb 2039-től csak olyan alkatrészeket fognak felhasználni a Mercedes-Benz autókban, melyek előállítása karbonsemleges módon történt.
Nagy figyelem a kritikus területeken
Közlése szerint a Mercedes különös figyelmet fog fordítani az akkumulátorcellákra, illetve az acélból vagy alumíniumból készült részegységekre, mivel ezekből eredeztethető egy tisztán elektromos autó gyártása során légkörbe kerülő szén-dioxid körülbelül 80 százaléka.
A Mercedes már megállapodott a kínai CATL és a Farasis Energy vállalatokkal olyan akkumulátorcellák szállításáról, amiket kizárólag megújuló energiaforrásokkal generált elektromos áramot használva készítenek. Ez 30 százalékkal csökkenti az akkumulátor szén-dioxid-lábnyomát. Következő lépésként az ellátási lánc más szintjeire is kiterjesztik a karbonsemlegességet.
Anyaghasználat terén a stuttgarti autógyártó azon van, hogy kevesebb elsődleges nyersanyagot és több másodlagos anyagot használjon az elektromos hajtáslánc elemeiben.
Minden gyárat klímasemlegessé alakítanak
A Mercedes-Benz minden üzemében – beleértve az akkumulátorgyárakat is – klímasemleges módon fog folyni a termelés 2022-től. Az emisszió-semlegességet számos úton, például az energiafogyasztás csökkentésével vagy megújuló energiaforrások használatával kívánják elérni.
A Mercedes-Benz célja, hogy 2030-ra plug-in hibridek, valamint teljesen elektromos autók tegyék ki eladásainak több mint felét.