Archív Eddig nem okozott komoly fennakadásokat a brexit

Eddig nem okozott komoly fennakadásokat a brexit

autopro.hu/P.B. | 2021.02.06 16:20

Eddig nem okozott komoly fennakadásokat a brexit

Fotó: Pixabay

Az Ultima Media online adásában összegezték a brexit utáni első két hét tapasztalatait Nagy-Britannia és a kontinentális Európa közötti kereskedelem szempontjából. A Volvo Cars és a Gefco képviselői értékelték a helyzetet.

Hirdetés

Mint ismert, 2021. januárjával Nagy-Britannia kilépett az Európai Unióból. A sokáig húzódó tárgyalások eredményeképpen ugyan részletesen szabályozták a kereskedelmet Európa és a brit sziget között, ám így sem maradhatott minden úgy, ahogy volt. Az Ultima Media online műsorában most az európai cégek szemszögéből vizsgálták a kérdést.

Abban egyetértettek a Volvo Cars és a Gefco képviselői, hogy vásárlói oldalról alig változott valami, ugyanúgy zajlik az ügymenet, mint eddig. A vállalatok számára azonban rendkívül sűrű volt a december vége és a január, hiszen a végleges szabályozások karácsonyra születtek csak meg.

Felkészült az iparág

Morten Steen Jensen, a Volvo globális kereskedelemért és exportért felelős vezetője szerint a brexittel Nagy-Britannia csak plusz egy ország, akivel kereskedni kell, de egyébként is rengeteg partnere van a vállalatnak. Mint fogalmazott, a britekkel ugyanaz lesz a helyzet, mint a Volvo számos másik partnerével szerte a világon.

Persze változásokat is hozott a brexit a Volvo és Nagy-Britannia viszonyában. A Kínában és az Egyesült Államokban készült autókat eddig együtt hozták be az egész EU számára a kontinensre, és Belgiumból osztották szét őket. A brexit után Nagy-Britannia számára külön hajókkal, külön szállítmányokkal kell vinni az autókat. Jensen szerint ennek ellenére a Volvo relatív nyugodt a helyzetet illetően a robusztus ellátási láncainak köszönhetően.

Most jön a neheze

Olivier Thouard, a francia logisztikai óriás, a Gefco gazdasági igazgatója úgy véli, a vihar közepén vagyunk, és most jön a neheze az átállásnak. Meglátása szerint január első felében viszonylag gördülékenyen zajlottak a szállítmányozások, de ez részben annak is köszönhető, hogy egyes határidők csak január végén élesedtek.

Thouard kiemelte, hogy lehetetlen volt minden szabályt adaptálnia a vállalatoknak január 1-jéig, hiszen az olykor harminc oldalas rendeletek csak december 24-én jelentek meg. Jensen egyetértett ezzel a problémafelvetéssel – idézi a beszélgetést az Automotive Logistics.

Kiemelt Partnereink