Archív Az amerikai gyártók nem kérnek az előírások lazításából

Az amerikai gyártók nem kérnek az előírások lazításából

autopro.hu/V.M. | 2020.05.26 10:49

Az amerikai gyártók nem kérnek az előírások lazításából

Fotó: GM Corporate Newsroom

Az amerikai piacon jelen lévő autógyártókat képviselő Szövetség az Autóipari Innovációért (Alliance for Automotive Innovation) szervezete kiáll a Trump-adminisztráció fogyasztáscsökkentési előírások lazításáról szóló döntése mellett, ennek megfelelően pedig a nemrég indult peres eljárásban is hallatni kívánja hangját.

Hirdetés

Márciusban az amerikai kormány úgy határozott, hogy 2021 és 2026 között a gyártóknak évente 1,5 százalékkal kell csökkenteniük a személyautók, valamint kishaszonjárművek fogyasztását. Ezzel a Trump-adminisztráció felülírta a Barack Obama elnöksége alatt elfogadott szabályozást, ami éves szinten a fogyasztás 5 százalékos redukálását írta volna elő, ugyanakkor a 2018 augusztusában javasoltnál szigorúbb elvárásokat határozott meg. Mintegy két évvel ezelőtt az adminisztráció nem szabott volna követelményeket a 2020-as tüzelőanyag-takarékossági színvonal 2026-ig való javítására vonatkozóan.

Nem mindenki találta elégségesnek a könnyítést

Áprilisban a gazdasági liberalizmust promótáló Competitive Enterprise Institute (CEI) pert indított a szövetségi bíróságon, arra hivatkozva, hogy a fogyasztási előírásokat alkotó Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA), illetve az üvegházhatású gázok kibocsátását szabályozó határértékeket megszabó Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) tovább kellene, hogy lazítsák előírásaikat.

A Szövetség az Autóipari Innovációért csakugyan túl szigorúnak találta az Obama idején elfogadott előírásokat, viszont úgy látja, hogy az új szabályozás megfelelő szintű csökkentést vár el az autógyártóktól, ezért be fognak avatkozni a peres eljárásba. John Bozzella, a szervezet vezetője elmondta, hogy a tagvállalatok elkötelezettek a fogyasztás és a kibocsátás évről-évre csökkentése mellett.

A Honda, a BMW, a Ford, a Daimler, a Porsche, valamint a Volkswagen ugyanakkor nem támogatják a szervezet döntését. Ezek a vállalatok a járműveik fogyasztásának csökkentéséről 2019-ben már megállapodást kötöttek Kalifornia állammal.

Két tűz között a szabályozás alkotói

Míg a CEI szerint további lazítás szükséges, addig Kalifornia és huszonkettő másik állam azért készül jogi eljárás kezdeményezésére, hogy ismét az Obama-adminisztráció idején elfogadott előírások lépjenek életbe – írta meg a Reuters.

Kiemelt Partnereink