Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zajlik az újgenerációs lítium-ion akkumulátor kifejlesztése
A dél-koreai Pohang University of Science and Technology kutatócsoportja szilíciumalapú lítium-ion akkumulátorrendszert fejleszt, amely a gél-polimer elektrolitoknak és a mikroszilícium-részecskéknek köszönhetően akár 1000 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz az elektromos autók számára.
A dél-koreai Pohang University of Science and Technology (POSTECH) kutatócsoportja egy új generációs, szilíciumalapú, nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorrendszeren dolgozik, amelynek segítségével az elektromos autók 1000 kilométeres hatótávolságot érhetnek el. A kutatási projekt a gél-polimer elektrolitokra és a mikroszilícium-részecskékre összpontosít.
A projekt kezdeményezői szerint a szilícium akkumulátorként való felhasználása veleszületett kihívásokat jelent, mivel az anyag töltés közben több mint háromszorosára tágul, majd lemerüléskor visszahúzódik eredeti méretére, ami jelentősen befolyásolja az akkumulátor hatékonyságát.
A nanoméretű szilícium használata részben megoldja ezt a problémát, de a gyártási folyamat bonyolult és csillagászati költségű, ami kihívást jelent a költségvetés számára. Továbbá a kutatók megállapították, hogy a mikroméretű szilícium „rendkívül praktikus a költségek és az energiasűrűség szempontjából".
Megtalálták a felhasználás ideális módját
Az egyetem tudósai most azt állítják, hogy megtalálták a szilícium mikroméretű felhasználásának módját. Ehhez egy gél-polimer elektrolitot használnak, amely rugalmas szerkezetének köszönhetően állítólag nagyobb stabilitást garantál a folyékony elektrolitokhoz képest. A kutatócsoport emellett elektronsugárral kovalens kötéseket alakított ki a mikroszilícium-részecskék és a gél-elektrolit között. Ezek a kötések a szilícium térfogattágulása által okozott belső feszültségek levezetésére szolgálnak, ezáltal javítva a szerkezeti stabilitást.
Ennek eredményeként a dél-koreai kutatócsoport megállapította, hogy az akkumulátor nagy stabilitással és a hagyományos, folyékony elektrolitokkal működő akkumulátorokhoz hasonló ionvezetéssel rendelkezik, miközben az energiasűrűség mintegy 40 százalékkal javult. Emellett a gyártási folyamat állítólag „nem bonyolult".
„Mikroszilícium anódot használtunk, mégis stabil akkumulátorunk van. Ez a kutatás közelebb visz minket egy valódi, nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorrendszerhez" – magyarázta a kutatás vezetője, akit az electrive.com idéz.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!