Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszítenek szerepükből a német OEM-ek
A német autógyártók jelentős mértékben veszítettek a piaci részesedésükből Kínában, miközben a világ legnagyobb autópiaca újra lendületet vesz a járványügyi korlátozások okozta visszaesést követően.
Egyértelműen látszik, hogy Kínában ismét fellendülésnek indult a járműipar, egyre több új autót adnak el. Ismét Kína a „mozdony” a járműiparban – mondta Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburgi Központ Automotive Research (CAR) iparági szakértője hozzátéve, hogy bár a globális autóeladások idén várhatóan 3,2 százalékkal esnek vissza, Kínában öt százalékkal nőni fog a piac.
A német gyártók ebből azonban egyelőre nem igazán tudnak profitálni. A német OEM-ek eladásai Kínában az év első felében valósággal összeomlottak: Volkswagen Csoport 20 százalékos mínuszt könyvelt el az előző év azonos időszakához képest. A Mercedes és a BMW egyaránt 19 százalékkal kevesebb autót adott el. Ennek eredményeként a VW piaci részesedése Kínában 18,4-ről 14,2 százalékra esett vissza. Az elemzés kimutatta, hogy a Mercedes esetében 4,4-ről 3,4 százalékra, a BMW-nél pedig 4,7-ről 3,7 százalékra esett a részesedés.
Hazai cégek és a Tesla az élen
„A győztesek egyértelműen a kínaiak és a Tesla” - mondta Dudenhöffer a kínai piacról. Ez elsősorban az akkumulátoros elektromos autók terjedésének köszönhető, valamint Kínában a szoftveres megoldások felé is nagyobb az elvárás. A szakértő szerint ez okozza a német autógyártók lemaradását.
Dudenhöffer szerint nagyon meg kell fontolnia Németországnak, hogy mennyire akar függetlenedni Kínától. Korábban az autopro.hu is beszámolt róla, hogy ez komoly kihívásokat okozna.
Újra fellendülés
Miután a koronavírus-zárlatok és a chiphiány sokáig visszavetette a kínai eladásokat, a kínai autópiac erőteljesen beindult júliusban, és közel 30 százalékos növekedést produkált a tavalyi év azonos hónapjához képest. A gyártók összesen 2,42 millió járművet adtak el a CAM (China Association of Automobile Manufacturers) gyártói szövetség jelentése szerint.
A személygépkocsik és a kisebb többcélú járművek esetében még 40 százalékos növekedést mértek, azaz a haszongépjárművek növekedése volt a lassabb. Az elektromos autók eladása júliusban több mint kétszeresére nőtt: 593 ezer akkumulátoros elektromos autót adtak el Kínában a gyártók – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!