Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszélyben az autóipari munkahelyek Európában
Ha nem is egyik napról a másikra, de a következő években százezrével szűnhetnek meg az autóipari állások Európában azért, mert a gyártók számára Kína és Észak-Amerika vonzóbb alternatíva lehet, ráadásul ezekben az országokban egyre több új kihívó jelenik meg. Az európai autógyártók piaci részesedése csökkenni fog, kérdés, milyen mértékben.
A Boston Consulting Group (BCG) vezetési tanácsadó cég szerint az európai autóipar globális szinten valószínűleg veszíteni fog piaci részesedéséből a kínai és az amerikai autógyártókkal szemben – ez pedig munkahelyek megszűnésével fog járni. Ha az európai autógyártók világpiaci részesedése 2040-re 26-ról 24 százalékra csökken, akkor az 300 ezer munkahely felszámolását jelentené, míg a gazdasági kibocsátás 37 milliárd euróval zsugorodna – írták az iparági szakértők tanulmányukban.
Az olcsón előállított, hálózatba kapcsolt elektromos autókkal rendelkező új versenytársak innovatív márkákként hódíthatnak teret, ezzel csökkenthetik az európai autógyártók versenyképességét és értékét.
A legjobb és a legrosszabb forgatókönyv
Kutatásában a BCG felvázolta a várható legjobb és legrosszabb forgatókönyvet is. „Az új technológiák és a zöld energia óriási lehetőséget jelentenek az európai autóipar számára” - mondta Albert Waas iparági szakértő hozzátéve, hogy ezeknek a tényezőknek köszönhetően 2040-re 800 ezer új munkahely és 25 milliárd eurós további adóbevétel lehetséges, ami ellensúlyozhatná a piaci részesedés csökkenését. Ugyanakkor összességében a lefelé mutató kockázatok meghaladják a felfelé irányuló potenciált - áll a tanulmányban.
A legrosszabb esetben 2040-re felére csökkenhet az európai autógyártók piaci részesedése globális szinten, az éves gazdasági kibocsátásuk pedig harmadával, 145 milliárd euróval csökkenhet. Ez 1,5 millió munkahely megszűnésével járna – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!