Elemzések Új autógyártók valódi potenciállal?

Új autógyártók valódi potenciállal?

autopro.hu/E.M. | 2022.08.30 04:23

Új autógyártók valódi potenciállal?

Fotó: Facebook/VinFast US

A vietnami VinFast és a török Togg már most nagyon sikeresek a saját országukban. De vajon képesek lesznek betörni a globális piacra és a nagy márkákkal megküzdve részesedést szerezni belőle?

Hirdetés

Az autóiparban három különböző világ létezik. Az egyiket az olyan gazdag országok alkotják, ahol a lakosság jó vagy nagyon jó életszínvonalon él. A másik az Kína egyedi esete, amely egy sajátosságokkal rendelkező, gyorsan növekvő gazdaság, a harmadik pedig a fejlődő gazdaságokat foglalja magába. Utóbbiak egy része nagy növekedési potenciállal bír, pont ezért esetükben az értékesítési előrejelzések általában optimistábbak.

A fejlődő gazdaságokban az új autómárkák megjelenésének egyik oka a még kiaknázatlan lehetőségek. A VinFast és a Togg is azok közé a vállalatok közé tartozik, amelyek a fényes jövő kilátásainak köszönhetik létezésüket. Olyan márkákról beszélünk, amelyeket a meglévő gyártók által kielégítetlen, növekvő keresletre adott válaszként hoztak létre. Céljuk az, hogy a globális piacokat elérjék és részesedést szerezzenek belőle. A kérdés az, hogy vajon sikerülni fog-e nekik.

Nagyratörő tervek a globális piacon

A Vingrouphoz tartozó vietnami autóipari márkát, a VinFast-et 2017-ben alapították. Működését egy észak-vietnami nagy ipari városban, Haiphongban kezdte meg. A kevesebb, mint öt éve tevékenykedő vállalat már tíz különböző modellt mutatott be, amelyek közül hat elektromos meghajtással van felszerelve.

A vállalatnak ambiciózus tervei vannak a globális piacot illetően, hiszen elektromos autóinak értékesítésével Észak-Amerikát, Európát és Indonéziát is célozza. Tervei megvalósításában azonban kihívást jelent, hogy egy ismeretlen és fiatal márkáról beszélünk.

A hazai eredmények nem rosszak, hiszen a vállalat 2022 első fél évében hetedik volt az újautó-eladásokat tekintve, több mint 14.700 darabos eladással. A piaci részesedése azonban csökkent 2021 hasonló időszakához képest, 10,6 százalékról 7,3 százalékra.

Törökország büszkesége: a Togg

Törökország végre felkerült az autóipari radarra, amit részben a Togg-nak köszönhet, hiszen ezzel a vállalattal sikerült az országnak egy hazai gyártót felmutatni.

A Togg választ ad az ország villamosítás iránti igényére is, és elhozza az elektromos autót a török fogyasztókhoz. Egy szedán és egy SUV modell már bemutatásra került, a vállalat jövőre vonatkozó terve pedig egyszerű: évente 175 ezer elektromos jármű gyártása a régió országaiba való exportra.

Túlélik-e a globális piacra való betörést?

A kérdés az, hogy ezek az új vállalatok a hazai piacon kívül megtalálják-e a célcsoportjukat. A két márka egyértelműen nagy helyi potenciállal rendelkezik, hiszen vietnami és a törökországi fogyasztóknál a helyben összeszerelt autók bizonyára előnyt fognak élvezni, főleg, hogy azok az elektromos hajtásra helyezik a hangsúlyt. A fejlődő piacok elektrifikáció terén való lemaradása miatt minden olyan kísérlet, amely az átállást ösztönzi, több mint üdvözlendő a helyi fogyasztók szemében.

A fejlett piacokon a valóság azonban sokkal komplexebb. Az új autók értékesítése ahelyett, hogy növekedne, inkább csökken. A meglévő márkáknak kevesebb hely jut, és a Tesla kivételével az újdonságok még mindig azért harcolnak, hogy tisztességes piaci részesedést szerezzenek. A globális piacokon tehát elektromosnak lenni ma már nem elég. Aki utolsóként érkezik, annak valamit fel kell mutatnia, máskülönben egyszerűen elbukik a küzdelemben – írta meg az InsideEVs.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink