Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tizenötmillió e-autót is eladhatnak az idén
A Gartner amerikai technológiai piackutató cég előrejelzése szerint az elektromos személyautók (villanymotoros és plug-in hibrid) szállításai idén mintegy harmadával nőnek a tavalyihoz képest és megközelítik a 15 milliót.
A Gartner honlapjára felkerült előrejelzés szerint jövőre a növekedés 19 százalék lesz – ezzel csaknem 17,9 millióra nőne az elektrifikált új autók száma globális szinten. Az összes elektromos jármű eladása (beleértve az autókat, kisteherautókat, nehéz gépjárműveket és buszokat) idén meghaladhatja a 15,4 milliót, ami 34 százalékos növekedés a tavalyihoz viszonyítva, jövőre pedig a 18,45 milliót, ami 20 százalékos éves bővülés.
A Gartner előrejelzése szerint a tisztán elektromos autók kiszállítása idén mintegy 11 millióra nő a tavalyi 9 millióról, a plug-in hibrid autóké a tavalyi 3 millióról idén 4 millióra emelkedik.
Nincs már messze a fordulat
A Gartner elemzői arra számítanak, hogy 2030-ra a globális újautó-eladásokban ötven százalék felett lesz az elektromos járművek aránya, vagyis többségbe kerülhetnek az elektromos járművek.
Az előrejelzések szerint a költségek terén még hamarabb jöhet a fordulat: 2027-re egy tisztán elektromos autó átlagára megegyezik majd egy hasonló méretű belső égésű motoros autóéval, ami felgyorsítja az elektromos járművek globális elterjedését.
2030-ra azonban az áramtermelés és a hálózati kapacitás akadályozhatja az elektromos járművek további tömeges terjedését, ártól függetlenül – hívják fel a figyelmet a legfőbb kihívásra.
Nem mindenhol sikeres a plug-in hibrid
Jonathan Davenport, a Gartner vezető elemzője szerint a plug-in hibirdek terjedése földrajzilag eltérő. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban kissé nőni fog az ilyen autók száma, mivel ezekben az országokban a fogyasztók a a plug-in hibrideket részesítik előnyben a tisztán elektromos autókkal szemben
„Más a helyzet Nyugat-Európában, Kínában és kisebb mértékben Indiában, ahol a fogyasztók a tisztán elektromos autók alacsonyabb általános üzemeltetési költségeit, csendesebb vezetési élményét és környezetbarát tulajdonságait részesítik előnyben” – jegyzi meg Davenport.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!