Elemzések Szükség van-e ennyi technológiára autóinkban?

Szükség van-e ennyi technológiára autóinkban?

autopro.hu/D.Á. | 2021.10.09 08:23

Szükség van-e ennyi technológiára autóinkban?

Fotó: Pixabay

Az autógyártók telerakják személy- és teherautóikat számos fejlett technológiai megoldással és funkcióval, amikre szerintük a fogyasztóknak szüksége van. Nemrég azonban egy elemzésből kiderült, hogy az emberek sokat ezek közül nemhogy nem használnak, egyenesen kerülik őket.

Hirdetés

Az autógyártók és a fogyasztók számára is aggasztó eredménye született a J.D. Power elemzőcég friss felmérésének. Miközben az új autók árai az egekben vannak, a cég ember-gép interfész területének igazgatója szerint erősen elgondolkodtató a tény, hogy az újautó-tulajdonosok a rendelkezésre álló technológiák jelentős részét nem használták az első három hónapban. Kristin Kolodge szerint senkinek sem jó, ha a rendelkezésre álló technológiákat nem használja senki.

A 2021 februárjától júliusáig tartó felmérés során 110.827 újautó-tulajdonost kérdeztek meg a 2021-es modellévű autóikkal töltött első 90 napról. Minden harmadik fejlett technológiát csak a megkérdezettek fele használta. Ez főleg a fedélzeti infotainment rendszerekre igaz. Sokan válaszoltak úgy, hogy egyszerűen nincs szükségük az adott funkcióra, de ez Kolodge szerint meglepően hasznos üzenet lehet. Fontos, hogy az ipar hallja ezt a problémát és meggyőződjön róla, hogy a fogyasztót kellően tájékoztatta az adott funkció előnyeiről és használatáról, hátha úgy jobb eredmény születik.

Kedvelt és mellőzött funkciók

A gesztusvezérlés használhatatlansága általános – vagy rosszul értelmezi a kézmozdulatokat, vagy egyáltalán nem is működik. Az autótulajdonosok ezzel szemben nagyon kedvelik a kamerákat használó funkciókat, például a tolatókamerát. Pozitív visszajelzések érkeztek még az elektromos autók úgynevezett egypedálos vezetési funkciójáról. Ha ez aktív, a gázpedál elengedésekor az autó folyamatosan lassul, így sokszor elég csak ezt az egy pedált használni. A vevők szeretik még az elektromos autók energiamenedzsmentjét mutató programokat, amelyek tájékoztatnak a töltöttségi állapotról, energiatakarékossági tippeket adnak és mutatják az alternatív útvonalakat, töltőhelyeket út közben. Kolodge úgy látja, ezek a jó felhasználói élmények segíthetik az elektromos autók terjedésének gyorsulását.

Korea tarol

Az autómárkák közül a Genesis végzett az innováció mértékét értékelő lista élén. A Genesis annak a Hyundainak a luxusmárkája, amely a tömegpiacot célzó gyártók között szintén első helyen végzett a tanulmány innovációs szempontjai alapján. A legtöbb pontot a Tesla kapta volna, de a listán nem szerepelhetett, mert nem engedte, hogy a J.D. Powers elégséges számú tulajdonost megkérdezzen. A lista alján a Jeep, a Mini és a Mitsubishi áll, amelyek a tulajdonosok szerint vagy nem voltak elég innovatívak, hibásan működtek, vagy rosszul kivitelezett funkciókra lehetett panasz.

Összességében a hibák és a minőség javításán túl a gyártóknak jobban oda kell figyelniük rá, hogy kereskedőik átfogóan tájékoztassák ügyfeleiket az autókban használt technológiákról és azok használatáról, hogy nagyobb megelégedéssel és többen használják az innovatív funkciókat — áll a Forbes cikkében.

Kiemelt Partnereink