Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pár éven belül eljön az e-teherautók kora
A PwC tanulmánya szerint az elektromos teherautók és kamionok valószínűleg tíz éven belül uralni fogják a piacot - 2035-re Európában, Észak-Amerikában és Kínában 70 százalék fölé emelkedik arányuk az új regisztrációk között.
Várhatóan egy évtizeden belül az elektromos teherautók uralják majd a haszongépjárművek piacát a PwC legfrissebb kutatása szerint. Iparági szakértők egy nemrég közzétett tanulmányukban arra jutottak, hogy már 2030-tól az elektromos teherautók az összköltséget tekintve körülbelül 30 százalékkal olcsóbbak lesznek, mint a dízel teherautók. Ekkor Európában, Észak-Amerikában és Kínában minden harmadik új teherautó elektromos lesz, míg 2035-re már ezen piacokon 70 százalék fölé nő a részesedésük.
Ugyanakkor gondot okozhat a töltési infrastruktúra: a PwC szerint az elektromos- és a hidrogén töltőállomások hálózatának kiépítésére csak Európában 36 milliárd eurót kellene befektetni. A tanulmány szerint akár 21 ezer további szélturbinára lehet szükség ahhoz, hogy elegendő zöld áram álljon rendelkezésre az e-teherautók számára.
A költségelőnyök hozzák el a változást
„Az átalakulás most vesz lendületet” - mondta Jörn Neuhausen, a tanulmány társszerzője. A változás mozgatórugói a jogszabályi követelmények és az e-teherautókra vonatkozó növekvő költségelőnyök. Utóbbi kategóriába tartozik, hogy Európában 2023 második felétől várhatóan csak feleannyi útdíjat kell fizetniük az elektromos teherautóknak, mint a belső égésű társaiknak.
A logisztikai cégek akár 25 ezer eurót takaríthatnak meg teherautónként éves szinten a környezetbarát járművek használatával. Másrészt a teherautó-gyártóknak egyre magasabb büntetést kell fizetniük az egyre szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási határértékek túllépése miatt, vagyis egyre inkább megéri számukra elektromos járműveket gyártani.
Bár az akkumulátoros teherautók jelenleg kétszer annyiba kerülnek, mint a dízeles társaik, és várhatóan a jövőben is lényegesen drágábbak lesznek. A PwC szerint ugyanakkor 2025-től az összköltség tekintetében már olcsóbb lesz egy elektromos teherautó, míg a hidrogén üzemanyagcellás teherautók 2030-tól lesznek versenyképesek az ár tekintetében.
Töltési infrastruktúra nélkül nem fog menni
A PwC tanulmánya rámutat arra is, hogy a nyilvános töltési infrastruktúra gyors fejlődése Európában elengedhetetlen előfeltétele az elektromos teherautók terjedésének. Egy 1800 megawattos töltőállomással és 2100 hidrogéntöltő állomással rendelkező, rugalmas hálózat kiépítését jelenleg 36 milliárd euróra becsülik.
A megawattos töltőállomásokon az akkumulátoros teherautók 30 perc alatt 400 kilométerre elegendő energiát képesek felvenni.
Az átalakulás sokat követel majd a teherautóipartól, ugyanakkor hatalmas növekedési lehetőségeket kínál – mondta Neuhausen.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!