Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Miként lehetünk az átalakuló munkaerőpiac nyertesei?
A globális folyamatokra nem sok befolyása lehet egy magyar cégnek. A változás irányvonalai azonban láthatóak, ez pedig segíthet az eredményes stratégia megalkotásában.
Az alkalmazottak és a munkaadók kapcsolatrendszere sosem volt kimondottan statikus, ám talán soha nem volt annyira dinamikus ez a reláció, mint napjainkban. A vállalatoknak ezért érdemes kiemelten foglalkozniuk a személyügyi kérdésekkel, amennyiben nem kívánnak a jelenleg zajló átalakulás vesztesei lenni.
A Deloitte 29 ország 7700 alkalmazottját vonta be friss felmérésébe, amelynek sajátossága, hogy a válaszadók egytől-egyik a "millenáris" korcsoport tagjai. A hazánkban elterjedt Y-generáció megjelölés nagyjából azonos ezzel a korosztállyal, hiszen azokról van szó, akik az ezredfordulón, vagy azt követően léptek be a munka világába. Igazán fiatalokként nem hivatkozhatunk rájuk, hiszen néhányuk másfél évtizedes tapasztalattal bír, számosan szenior pozíciókban dolgoznak, ám közös bennük az új évezred gondolkodásmódja, lendülete, az életpályához való új típusú hozzáállás.
Az alábbiak rajzolódnak ki válaszaik alapján:
1. Egyre inkább a munkavállalók döntenek
Míg hazánkban és Európa némely országában alapvetően demográfiai okokból jelent kihívást új munkaerő bevonzása a cégekbe, s ennek hatásaként néhol már a leendő dolgozók válogatnak a potenciális munkahelyek között, globálisan más okból tűnnek felcserélődni az állásinterjú szerepei. A millenárisok ugyanis elődeiknél erősebb értékkötődéssel bírnak, s nem szívesen dolgoznak olyan munkahelyen, ahol az övéknél eltérő értékrend az irányadó. Márpedig a legtöbb cégnek vannak irányadó értékei. Ahhoz, hogy nagyobb felhozatalból meríthessen egy munkaadó, rugalmasabban, befogadóbban kell hozzáállnia azokhoz, hogy akik bizonyos témákról másként gondolkodnak.
2. A munkavállalók könnyen továbbállnak
Nem csupán megszerezni, hanem megtartani sem könnyű az értékes munkaerőt, s ez még inkább így lesz majd a jövőben. A Deloitte felmérésében részt vevő válaszadók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 2020-ig állást váltana, 44 százalék már két éven belül elhagyná mostani munkaadóját. A távozási szándék hátterében jellemzően az a tény áll, hogy a beosztottak nem látnak fejlődési perspektívát a karrierjüket illetően, nincs rájuk szabott fejlesztési program a mostani cégüknél. A megoldás ebből következően a belső képzések erősítése, vezetőképző programok kidolgozása, új karrierlehetőségek házon belüli felkínálása.