Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megdrágítaná az amerikai autókat egy sztrájk
Ha az Egyesült Államok három legnagyobb gyártójának nem sikerül időben megállapodni az új szerződésekről a szakszervezetekkel, akkor sztrájkok kezdődhetnek, melyek előkészületei már most elkezdődtek.
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, a Ford, a General Motors és Stellantis mintegy 150 ezer dolgozóját képviselő UAW tagjai augusztus 24-ig szavazhatnak arról, hogy feljogosítják-e a szakszervezetet sztrájkok szervezésére. Amennyiben tényleg munkabeszüntetésig jutna az ügy, annak komoly következményei lehetnek: a Deutsche Bank becslése szerint a sztrájk heti 400-500 millió euróba kerülhet a gyártóknak.
A szakszervezet egyebek mellett 40 százalékos béremelést követel négy év alatt. Az elmúlt évtizedben elért 250 milliárd dollár össznyereség után a UAW szerint a vállalatok megengedhetik maguknak ezt a lépést. A UAW emellett igyekszik szerződéseibe bevonni az elektromos autók akkumulátorgyárainak dolgozóit is.
Már az elnök is megszólalt
Joe Biden amerikai elnök mindkét felet felszólította, hogy működjenek együtt a méltányos megoldás érdekében. „A UAW segített Amerika középosztályának megteremtésében, és az új technológiákra való átalakulása során megérdemli, hogy ezt fentartsa” – mondta. A UAW elnöke, Shawn Fain a múlt hónapban tájékoztatta Bident a tárgyalások állásáról. A kapcsolat nem könnyű: demokrataként Biden inkább szakszervezetbarát. A szakszervezet azonban bírálta a kormány egyes elektromos autókra vonatkozó törvényeit, és még nem támogatta Biden elnökjelöltségét. Fain üdvözölte az amerikai elnök szavait.
A Stellantis azt állítja, hogy konstruktívan és együttműködve fog dolgozni a UAW-val egy új szerződésen, amely egyensúlyba hozza 43 ezer dolgozójának aggodalmait a vállalat jövőképével. A Ford és a GM még nem nyilatkozott. Ha az autógyártók beleegyeznek a szakszervezet követeléseibe, a vállalatoknak az első évben összesen 3,6 milliárd dollár, a négyéves szerződéses időszak alatt pedig 23 milliárd dollár többletköltséggel kell szembenézniük.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!