Elemzések Leszerepeltek klímavédelemben a japán gyártók

Leszerepeltek klímavédelemben a japán gyártók

autopro.hu/E.M. | 2022.09.10 12:19

Leszerepeltek klímavédelemben a japán gyártók

Fotó: Toyota

A japán autógyártók, a Toyota, a Honda és a Nissan az utolsó helyen végeztek a Greenpeace új tanulmányában, amely tíz autógyártónak a klímaváltozás elleni küzdelemre tett erőfeszítéseit vizsgálta.

Hirdetés

A kutatás a belső égésű motorok kivonása, az ellátási lánc szén-dioxid-mentessé tétele, valamint az erőforrás-használat csökkentése és hatékonysága terén elért eredményeket mérte a tíz – értékesítési volumen alapján – legnagyobb autógyártó esetében.

A Greenpeace a tavalyi minősítésével megegyezően idén is a Toyotát sorolta az utolsó helyre. A Nissan a nyolcadik, a Honda pedig a kilencedik helyen végzett, ezzel mindkettő három helyet esett vissza a tavalyi rangsorhoz képest.

A Toyota messze le van maradva

A környezetvédelmi szervezet rámutatott arra, hogy a zéró emissziós járművek a Toyota eladásainak kevesebb mint egy százalékát teszik ki, valamint megjegyezte, hogy az ellátási lánc szén-dioxid-mentesítésében lassú az előrehaladása.

Bár a Toyota decemberben a teljesen elektromos járművek 2030. évi értékesítési célját 2 millióról 3,5 millió darabra emelte, ez nem elegendő - mondta Daniel Read, a Greenpeace Japan éghajlat- és energiaügyi kampányfelelőse. „Alapvetően a többi globális autógyártóhoz képest messze le vannak maradva.”

A Toyota szóvivője nyilatkozatában elmondta, hogy a vállalat azon dolgozik, hogy a lehető legnagyobb mértékben és leggyorsabban csökkentse a szén-dioxid--kibocsátást. Majd hozzátette, hogy a vállalat továbbra is „minden lehetséges erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy a lehető legtöbbféle akkumulátoros elektromos és más hajtásláncú járművet kínálja ügyfeleinek világszerte.”

A kulcs a teljesen elektromos hajtás

Egyes befektetők és környezetvédelmi csoportok szerint azonban a vállalatnak gyorsabban kellene lépnie a teljesen elektromos vagy akkumulátoros elektromos járművek bevezetése felé, ahelyett, hogy a hibridekre támaszkodna.

Bár a Toyota májusban már bemutatta az első sorozatgyártású elektromos járművét, a bZ4X SUV-t, kevesebb mint két hónappal később vissza is kellett hívni, mert fennállt a veszélye a kerekek leválásának. A kudarcok ellenére a vállalat nemrég úgy nyilatkozott, hogy 5 milliárd dollárt fog befektetni Japánban és az Egyesült Államokban, hogy akkumulátorokat gyártson teljesen elektromos járművekhez.

Nem kötötte magát időhöz a Honda

A Greenpeace szerint a Hondának nincs ütemterve a célok elérésére. Ez alól az a terve sem kivétel, amely azt célozza, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású járművek az új eladások 100 százalékát tegyék ki.

A környezetvédő szervezet azt is megjegyezte, hogy a Nissan esetében, amely a Leaf modellel úttörőnek számított a teljesen elektromos járművek piacán, sem nőttek jelentősen a zéró kibocsátású autók eladásai.

A Honda szóvivője elmondta, hogy továbbra is arra törekednek, hogy 2050-re karbonsemlegességet érjenek el. A Nissan képviselője azonban nem kívánta kommentálni a jelentést, de annyit elárult, hogy a vállalat tovább gyorsítja villamosítási erőfeszítéseit – olvasható a Reuters cikkében.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink