Elemzések Kínában szárnyal az autóipar, de a jövő még így is bizonytalan

Kínában szárnyal az autóipar, de a jövő még így is bizonytalan

autopro.hu/P.B. | 2020.09.29 04:22

Kínában szárnyal az autóipar, de a jövő még így is bizonytalan

Fotó: SAIC Motor

A jelenlegi helyzetben ritkaságszámba menő eseményt, egy autós kiállítást tartanak szeptember 26. és október 5. között a kínai fővárosban, Pekingben. Az eseménynek alapvetően pozitív a hangulata, ugyanis a kínai járműipar az elmúlt hónapokban, és szeptemberben is remekül szerepelt. A jövővel kapcsolatos várakozásokat viszont így is komoly bizonytalanság övezi.

Hirdetés

A Reuters helyszíni beszámolója alapján ugyan a téli, tavaszi állapotokhoz képest óriási a kontraszt a Pekingi Autószalonon (amit áprilisról halasztottak szeptemberre), azonban az elmúlt évekhez képest sokkal kisebb volumenű a rendezvény, nincs tömeg, kevés a látogató és kevés a kiállított új modell is, az autógyártók jövője pedig a jó második fél év ellenére is bizonytalan.

A bizonytalanság helyett viszont a pozitívumokra koncentrálnak az idei Pekingi Autószalonon, ilyen például a közép- és felsőkategóriás SUV-k iránt kereslet növekedése vagy az elektromos autók népszerűsége.

Ismét a járvány előtti szinten

Több, Kínában fontos autóipari szereplő arról számolt be, hogy az országban már visszatértek az eladásaik a járvány előtti szintre, sőt, kicsivel akár még jobbak is annál. Augusztusban a kínai autóeladások száma éves összevetésben 11,6 százalékkal volt magasabb a 2019-es adatokhoz képest, ez zsinórban az ötödik pozitív hónap volt az országban.

Szeptemberre hasonlóan jó adatokkal lehet számolni, az első húsz napban egy előrejelzés szerint 12 százalékkal nőtt az eladott személyautók száma.

Májusban szakértők az idei évre 15 és 25 százalék közötti visszaesést vártak a kínai autóipartól, a jelenlegi számítások szerint viszont 10 százalék alatt lesz a csökkenés mértéke. Ez főleg a második fél évnek köszönhető, míg februárban 79 százalékos mínuszban volt a piac, és az autóeladások száma a 2005-ös szintre esett vissza.

A prémium és az elektromos autók húzzák fel a számokat

Míg tavaly a prémium szegmens 10 százalékot tett ki a kínai autópiacon, ez idén augusztusban 15 százalékra nőtt. Főleg az SUV-k népszerűsége ugrott meg a szegmensen belül.

Szintén népszerűek az elektromos autók, a Tesla szárnyalása mellett a NIO, a Li Auto és a WM emelendőek ki, e három cég együtt nyolcmilliárd dollárral növekedett az évben.

Vége lehet a javulásnak

Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a szárnyalás jórészt annak volt köszönhető, hogy sokan nyárra halasztották az autóvásárlást a kijárási korlátozásokkal és járvánnyal terhelt télről és tavaszról. Emellett az autógyártók is igyekeztek minden modellt kihozni a nyár végéig, ennek köszönhetően mutatkozhat be kevés újdonság az idei Pekingi Autószalonon.

A kínai szakemberek szerint október és november lehet meghatározó a jövőre nézve, ha ebben a két hónapban sem lesz visszaesés, az már komoly bizakodásra adhat okot a 2021-es évet illetően.

Kiemelt Partnereink