Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kifutó termékké válik a kézi sebességváltó
A németek egyre több automata váltós járművet vásárolnak. Csökken a sebességváltási kedv, és ennek számtalan oka van.
Egyre gyakrabban vásárolnak a német sofőrök automata váltós autót. A Német Autóipari Vagyonkezelő (Deutschen Automobil Treuhand – DAT) gyártói adatai szerint tavaly 47,5%-kal, vagyis nagyjából minden második újautó automata sebességváltóval gördült le a gyártósorról. Nyolc évvel ezelőtt arányuk még csak 27,4%, 2000-ben pedig 19,6% volt.
A gyártóknál lévő kész járművek közel harmada (31%-a) egyáltalán nem rendelkezik váltókapcsolóval a DAT tanulmánya szerint. Tíz évvel ezelőtt ez csupán minden hatodik autóra (17%) volt jellemző.
Ezzel a németek évtizedeken át ápolt váltók iránti szerelme kihunyni látszik. Először Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter jelentette be a napokban, hogy vonzóbbá akarják tenni az automata váltós autókra letehető jogosítványt. Még azonban nagy út áll a németek előtt ahhoz, hogy olyanná váljanak, mint az észak-amerikaiak, ahol a sofőrök évtizedek óta szinte kizárólag automata váltós kocsikat vezetnek.
A nagy márkák is automatizálnak
A Volkswagen konszern közlése szerint Nyugat-Európában minden második vevő automata váltós autót vásárol. A Touareg csak automata verzióban elérhető, és a BMW pedig nyilvánosságra hozta, hogy a Németországban eladott új autóinak 85%-ában már nem válthatnak a sofőrök.
Ha a váltó automatává válik, mindig pont megfelelő időben kapcsol át, így a motor ereje is optimálisan kerül kihasználásra, ezzel pedig csökken az üzemanyagszükséglet, és javul a dinamika.
Az Opelnél főként az Insignia és az SUV modellek vásárlói igénylik az automata váltót, a kis- és kompakt autóknál még mindig a kézi váltó dominál. A gyártó rüsselsheimi fejlesztési központjában dolgoznak a PSA kézi sebváltóin, többek között a Peugeot és a Citroen modelljeibe is kerülnek innen alkatrészek.
Az elektromos autók már automaták
A DAT több indokot is talál az automatizációs trendre. Ezek között az asszisztens rendszerek is szerepet játszanak, melyek a gyorsulást szabályozzák. Ehhez még hozzájön az is, hogy a hibrid és elektromos hajtású járművek kizárólag automata váltóval működőképesek – írja a Handelsblatt.
– Azt látjuk, hogy például Európában is egyre több 30 év alatti ügyfelünk is automata váltót akar – fejtette ki a Daimler egyik szóvivője. – Járműveink egyre nagyobb elektrifikációja és digitalizációja során a kézi váltók alkalmazása visszaszorul, mivel az elektromos hajtásnál egyáltalán nem jöhetnek szóba.
2030-ra a konszern személygépkocsi modelljeinek több mint fele hibrid vagy elektromos hajtású lesz. Az egyetlen probléma azonban az, hogy az automata sebességváltók gyártása sokkal drágább.